اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بستک خواستار شد

لزوم راه‌اندازی کمیته بررسی مشکلات مدارس استثنایی

مدیر آموزش و پرورش بستک از خیران حامی دانش‌آموزان استثنایی خواست نسبت به تشکیل کمیته‌ای برای مطالعه و بررسی مشکلات مدارس استثنایی اقدام کنند.

لزوم راه‌اندازی کمیته بررسی مشکلات مدارس استثنایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک واقع در شمال غربی مرکز هرمزگان، ناصر توکلی ظهر امروز به مناسبت روز جهانی معلولان در بازدید از مدرسه استثنایی این شهر اظهار داشت: معلولان نیز از جامعه جدا نیستند و تنها نقص فیزیکی دارند، بنابراین نباید مانع پیشرفت آنان شد و حتی باید راه را برای تحقق اهداف آنان فراهم کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با بیان اینکه کودکان استثنایی دارای نیازهای پیچیده و متعدد هستند، گفت: این دانش آموزان نیازمند خدمات رفاهی و تجهیزات تخصصی هستند که هزینه‌های بالایی دارد و خیران به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید نیازها و نواقص معلولان را برطرف کنند افزود: همه انسان‌ها عاری از عیب و نقص نیستند و خداوند به تمامی انسان‌ها استعدادهای مختلفی عطا کرده تا برای جامعه مفید باشند.

توکلی با تأکید بر اینکه مسؤلان بایستی زمینه رشد و بالندگی دانش آموزان معلول را در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی فراهم کنند، افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهمیت زیادی به بخش آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آمده که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با کمبودهایی در فضا و تجهیزات روبرو است، اضافه کرد: ما نیازمند مشارکت سازمان‌ها و نهادهای غیر دولتی در بحث فضاهای آموزشی و تجهیزات هستیم، چرا که خدمات‌دهی به دانش‌آموزان استثنایی با وجود فقر اقتصادی خانواده‌ها و هزینه‌های بالا با کمبودها و محدویت ها در این حوزه روبرو هستیم.

وی از خیران حامی دانش‌آموزان استثنایی خواست نسبت به تشکیل کمیته‌ای برای مطالعه و بررسی مشکلات مدارس استثنایی اقدام کنند.

توکلی افزود: معلولان با اینکه به لحاظ ظاهری و فیزیکی دچار نقص هستند ولی توانستند راه پیشرفت خود را در زندگی پیدا کرده و به تعالی برسند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک در پایان این بازدید که با حضور کارشناسان و نمایندگان خیران صورت گرفت، ضمن بازدید از کلاس‌های آموزشی، از نحوه تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان مطلع شد و از زحمات و فعالیت‌های آنان قدردانی کرد.

گفتنی است چهار مدرسه استثنایی با بیش از 40 نفر دانش‌آموز تابع این مدیریت در شهرستان بستک وجود دارد.

انتهای پیام/88006/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول