اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

بیسوادان در بستک به صورت خانه به خانه شناسایی می‌شوند

فرماندار شهرستان بستک با بیان اینکه ریشه‌کنی بیسوادی نیازمند یک عزم ملی است، گفت: بیسوادان در بستک به صورت خانه به خانه شناسایی می‌شوند.

بیسوادان در بستک به صورت خانه به خانه شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مشتاق‌زاده ظهر امروز در دیدار با معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان از اقدامات انجام شده در راستای رفع بیسوادی سطح شهرستان، قدردانی و اظهار داشت: تلاش برای ریشه کنی بیسوادی در جامعه یکی از اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که همواره، مورد تأکید امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه سوادآموزی و لزوم ریشه کن کردن بی سوادی افزود: با توجه به تبدیل وضعیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی و جذب آنها در نظام آموزش و پرورش لازم است در سال تحصیلی آتی آموزش بیسوادان از طریق برون سپاری انجام شود.

فرماندار بستک اضافه کرد: افراد حقیقی و گروه‌هایی نظیر معلمان آموزش و پرورش، مدارس غیرانتفاعی، مدیران مجتمع‌های آموزش روستایی، مدیران مدارس، نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند در این زمینه فعالیت کرده و به ریشه کن کردن بیسوادی کمک کنند.

مشتاق زاده با تأکید بر پیگیری جدی در راستای شناسایی و جذب بیسوادان برای شرکت در کلاس‌های سواد آموزی بیان داشت: رفع مشکلات و موانع تحصیل در سطح شهرستان، جزو اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به اینکه سوادآموزی در رشد و توسعه همه جانبه نقش بسزایی دارد، ابراز داشت: اجرای طرح نهضت سوادآموزی در روستاها حرکت بزرگی در راستای رشد جامعه روستایی است.

وی بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، ائمه جمعه، دهیاران، شوراهای اسلامی و معتمدین روستا برای شناسایی افراد بیسواد به صورت خانه به خانه تأکید کرد.

انتهای پیام/88006/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول