اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا:

احداث خیابان‌های جدید در شهرضا مستلزم اختصاص بودجه مناسب است

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: براساس مطالعات انجام گرفته، اجرای کامل مرحله آزادسازی خیابان‌های جدید در شهرضا مستلزم اختصاص بودجه‌ای بالغ بر80 میلیارد ریال است.

احداث خیابان‌های جدید در شهرضا مستلزم اختصاص بودجه مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، فضل‌الله علی‌نژاد ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح احداث پنج خیابان جدید در نقاط مختلف شهر شهرضا با رویکرد حل ساختاری مشکلات ترافیکی، تقویت نقاط فرسوده، تسهیل در دسترسی به امکانات و خدمات مختلف شهری و ایجاد توسعه متوازن شهری تدوین و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در وضعیتی که در بودجه سال‌جاری شهرداری شهرضا میزان اعتبار اختصاص یافته جهت آزادسازی خیابان‌های جدید در حدود 40 میلیارد ریال بوده، اما تاکنون رقمی بالغ بر 50 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به اینکه براساس مطالعات انجام گرفته از سوی واحد املاک شهرداری اتمام کامل مرحله آزادسازی خیابان‌های جدید در شهرضا مستلزم بودجه‌ای بالغ بر 80 میلیارد ریال است، افزود: در حال حاضر اتمام عملیات خیابان گاز در دستور کار قرار گرفته است و همچنین مقرر شده نسبت به اتمام عملیات اجرایی پروژه خاوران، بلوار خیابان دامپزشکی اسلام‌آباد و میدان فروش دام تا پایان سال جاری اقدام شود.

وی اضافه کرد: به لحاظ اهمیت احداث خیابان‌های جدید در شهرضا انتظار داریم با اختصاص بودجه مناسب در سال آینده و همچنین اهتمام و پیگیری مسئولان امر شاهد اتمام مرحله آزادسازی این پروژه‌های عظیم باشیم.

علی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دنیای امروز سیاست‌گذاری شهرداری‌ها نقش بسزایی در توسعه و آبادانی کشور دارد، اذعان کرد: با وجود اینکه در کشور ما دستگاه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی دارای مسئولیت هستند، اما شهرداری‌ها به عنوان یکی از  مهم‌ترین ارکان فرهنگی کشور باید نسبت به تدوین اهداف و سیاست‌های مناسب در این عرصه خطیر فعالیت کنند و بر همین اساس شورای اسلامی شهر شهرضا در نخستین بخش نسبت به تشکیل کمیسیون فرهنگی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود فضای فیزیکی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی جزو مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی شهرضا به شمار می‌رود، گفت: بر اساس همین دغدغه طرح تملک کامل کارخانه تاریخی نوین در دستور کار شهرداری شهرضا قرار گرفته است و مقرر شده در نخستین گام نسبت به احداث سالن بزرگ و استاندارد با ظرفیت بالغ بر 4 هزار نفر در این مجموعه عظیم اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا در ادامه با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری جزو مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی مسئولان به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: براساس آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی شورای عالی شهرسازی حدود 340 هکتار بافت فرسوده شهری در شهرضا وجود دارد که امیدواریم در قالب طرح مسکن اجتماعی شاهد نوسازی و بازسازی این بافت‌های شهری باشیم.

وی با تشریح اهمیت تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر و نقش آن در تحقق توسعه پایدار گفت: برهمین اساس شورای اسلامی شهر شهرضا از ابتدای فعالیت خود نسبت به برگزاری نشست‌های هفتگی با ادارات و سازمان‌های مختلف اقدام کرده و این موضوع تا کنون نتایج مثبت و ارزنده‌ای را به همراه داشته است.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه تقویت صنعت گردشگری در شهرضا به عنوان یک سیاست فرهنگی و اقتصادی از سوی مسئولان در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از مهم‌ترین ارکان توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود و انتظار داریم با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و وجود امکانات و خدمات زیرساختی در شهرضا زمینه تحقق این اصل مهم میسر شود.

وی با تشریح مشکلات ناوگان اتوبوسرانی درون شهری شهرضا و لزوم حل این نارسایی‌های در آینده نزدیک گفت: از مجموع 66 دستگاه اتوبوس درون شهری شهرضا تعداد 22 دستگاه به دلیل مشکلات فنی و کمبود اعتبار غیر فعال شده و برهمین اساس نسبت به انتخاب یکی از موفق‌ترین مدیران کشوری در حوزه حمل و نقل برای حضور در رأس سازمان اتوبوس‌رانی شهرضا اقدام شده است.

این مسئول در پایان با اشاره به تداوم معضل خشکسالی در شهرضا و اهمیت مدیریت صحیح منابع آبی بیان کرد: حفاظت و نگهداری از فضاهای سبز شهری جزو مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی مدیریت شهری شهرضا است و بر همین اساس انتظار داریم زمینه استفاده از پساب‌های فاضلاب شهری جهت آبیاری فضای سبز شهری میسر شود.

انتهای پیام/63011/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول