اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خبر داد

محرومیت 300 راننده به علت استفاده از مواد افیونی در همدان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: در هشت ماه گذشته بیش از 300 نفر از رانندگان به علت استفاده از مواد مخدر و افیونی در همدان از رانندگی محروم شده‌اند.

محرومیت 300 راننده به علت استفاده از مواد افیونی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، حسین طلایی اظهار کرد: استفاده از مواد مخدر و الکلی به عنوان یکی از معضلات اجتماعی در جامعه کنونی به حساب می‌آید.

وی افزود: خطر استفاده از این مواد وقتی بیشتر است که فرد استفاده کننده وسایل خطرناکی مانند چاقو در اختیار داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان همدان اضافه کرد: در اختیار بودن وسیله نقلیه برای این گونه افراد، خطراتی به مراتب بیشتر از وسایل تهاجمی برای آنهاست، هر چند درصد استفاده از این مواد در جامعه کم است اما این تعداد کم نیز می‌توانند خطرات فراوانی را برای جامعه به وجود آورند.

وی بیان داشت: در این راستا گشت‌های ویژه کنترل و تست سلامت رانندگان برنامه‌ریزی و راه‌اندازی شده و در واقع یک آزمایشگاه سیار است.

طلایی ادامه داد: جامعه هدف این گشت‌ها، رانندگانی هستند که با انجام حرکات خطرآفرین منجر به وقوع تصادفات فوتی یا تصادفات جرحی با تعداد مجروح‌های بالا و یا رانندگانی که برابر تشخیص افسر راهنمایی و رانندگی مشکوک به استفاده از مواد مخدر باشند.

وی گفت: استناد قانونی برخورد با این گونه رانندگان متخلف ماده 181 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات است که برابر آن در مواردی که قرائن و شواهد حاکی از حالت مستی یا استفاده راننده از مواد مخدر و روانگردان باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان یادآور شد: مأموران راهنمایی و رانندگی با استفاده از تجهیزات لازم نسبت به تشخیص این حالت اقدام می‌کنند و در صورت اثبات حالت مستی  یا بی‌ارادگی حاصل از مواد مخدر و روانگردان از رانندگی فرد مورد نظر جلوگیری و ضمن صدور قبض جریمه به مبلغ 2 میلیون ریال و ضبط گواهینامه به مدت شش ماه برای اقدام قانونی به مرجع صالح قضایی معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای وقوع تصادفات تصریح کرد: تیم‌های کنترل و تست سلامت رانندگان در استان همدان در هشت ماه گذشته بیش از 3 هزار تست از رانندگان جامعه هدف انجام داده که نزدیک به 300 نفر از رانندگان به علت مثبت بودن تست‌ها به مدت 6 ماه از رانندگی محروم و ضمن اعمال قانون و ضبط گواهینامه برای سیر مراحل به مراجع قضایی اعزام شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: از این تعداد 33 نفر رانندگان خودروهای مسافربری عمومی بوده که علاوه بر مجازات‌های مذکور، دفترچه کار حمل و نقل عمومی مسافربری آنها ابطال مادام‌العمر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اثرات زیان‌بار مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در رانندگی محرز است، پلیس راهور و راه استان با عزمی راسخ درصدد است با اجرای صحیح ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات، گام‌های مؤثری در نجات جان انسان‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/89006/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول