اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

آمار ارائه شده اشتغال با واقعیت فاصله دارد

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: چند سال اخیر آمارهایی در زمینه اشتغال جوانان ارائه شده است که با واقعیت‌ها فاصله زیادی دارد.

آمار ارائه شده اشتغال با واقعیت فاصله دارد

اسلام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در طول چند سال اخیر آمارهایی در زمینه اشتغال جوانان ارائه شده است که با واقعیت‌ها فاصله زیادی دارد، به طوری که می‌توان از طریق مراجعه به سازمان تامین اجتماعی کشور میزان حقیقی اشتغالزایی را استخراج کرد.

وی افزود: افرادی که به حوزه اشتغال وارد شده و در کارگاه‌های صنعتی، تولیدی و کارخانه‌ها به کارگیری شده‌اند بر اساس قانون باید از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند، بنابراین می‌توان آمار مشاغل ایجاد شده در سال گذشته را از سازمان تامین اجتماعی درخواست کرد.

صادقی با اشاره به اینکه آمار بیکاری و اخراجی‌ها از سازمان تامین اجتماعی قابل استخراج است، ادامه داد: برخی از مزایای صندوق بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که می‌توان آمار تعداد این قبیل افراد را هم از تامین اجتماعی درخواست کرد، زیرا این قبیل موارد نیز در سازمان مذکور ثبت می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 50 درصد ورودی پروند‌ه‌های هیئت تشخیص حل اختلاف اداره کار قراردادهای موقت هستند‌، ادامه داد: کارگرانی که به این ترتیب قرارداد منعقد کرده‌اند امکان استفاده از مزایای صندوق بیمه بیکاری را ندارند، بنابراین تعداد بیکاران کشور بیش از آمارهای ارائه شده است.

وی با اظهار به اینکه در فراکسیون کارگران مجلس شورای اسلامی دغدغه‌ها و مشکلات حوزه اشتغال مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، بیان داشت: موضوع ضرورت اجرای قانون بازنشستگی زودتر از موعد برای مشاغل سخت و زیان آور در فراکسیون کارگران مطرح شده است تا دلایل تعلل در اجرای این قانون مشخص شود.

انتهای پیام/61002/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول