اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی نیازمند توجه دولت است

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: بندر کاسپین نقش بندر شهیدرجایی را ایفا می‌کند و تکمیل آن نیازمند توجه دولت است.

بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی نیازمند توجه دولت است

رضا مسرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به معافیت مالیاتی در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: نخستین مزیت این منطقه معافیت مالیاتی است که در گذشته این امر در منطقه حاکم نبود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی دارای 3 هزار و 200 هکتار وسعت است، تصریح کرد: در شش منطقه آزاد کشور معافیت مالیاتی حاکم است.

*معافیت مالیاتی در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی درباره شرایط استفاده از معافیت‌های مالیاتی گفت: تمام فعالان اقتصادی در منطقه آزاد انزلی به شرط پر کردن اظهارنامه مالیاتی و فعالیت در محدوده منطقه آزاد انزلی از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی با بیان اینکه نگرش ما به سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد است، افزود: فرآیند این امر باید به گونه‌ای طراحی شود که سرمایه‌گذار دچار مشکل نشود و احترام به سرمایه‌گذار باید در عمل باشد.

مسرور سرمایه‌گذاری را هزینه‌فرصت بسیار مهمی دانست و یادآور شد: باید به هزینه‌فرصت در انزلی توجه شود.

*ضرورت بازنگری طرح جامع انزلی

وی طرح جامع انزلی را نیاز به بازنگری خواند و متذکر شد: انزلی با وجود اینکه منطقه کوچکی است اما مشکلات بزرگی دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی الکترونیکی کردن فعالیت‌های منطقه آزاد انزلی را از اهداف مهم خواند و خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری بهتر می‌شود کار و از ایده‌های فناوری استفاده کرد.

*شهرک صنعتی حسن‌رود جزو منطقه آزاد انزلی است

وی شهرک صنعتی حسن‌رود را جزو منطقه آزاد انزلی نامید و تصریح کرد: نقش حاکمیت سازمان منطقه آزاد انزلی باید در شهرک صنعتی حسن‌رود حاکم شود و از معافیت منطقه نیز استفاده کند.

مسرور با بیان اینکه 2 میلیون نفر در محدوده منطقه آزاد انزلی زندگی می‌کنند، متذکر شد: بحث کالای مسافر باید به گونه‌ای تعریف شود که ضربه به محصولات نزند و مشکلی در منطقه و تولیدکنندگان داخلی و بازرگانان ایجاد نشود.

وی درباره ساخت بندر کاسپین خاطرنشان کرد: بندر کاسپین باید پیش از این ساخته می‌شد.

* بندر کاسپین نیازمند حمایت دولت 

این مسئول اظهار کرد: بندر کاسپین نقش بندر شهیدرجایی را ایفا می‌کند و امکان پهلوگیری کشتی‌هایی حتی با ظرفیت 60 هزار تنی را دارد.

مسرور تکمیل و آماده‌سازی بندر کاسپین را نیازمند توجه دولت دانست و یادآور شد: موج‌شکن‌های بندر کاسپین اکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی کارکرد بندر کاسپین را ملی خواند و خاطرنشان کرد: این بندر در کریدور شمال‌‌ ـ جنوب موجب تقویت جایگاه ایران در این مسیر می‌شود.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول