اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشنهاد عضو مجمع نمایندگان مازندران به رئیس جمهور

مازندران منطقه آزاد تجاری اعلام شود

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به دیدار اعضای این مجمع با رئیس جمهور، گفت: به رئیس جمهور پیشنهاد کردم که مازندران منطقه آزاد تجاری اعلام شود.

مازندران منطقه آزاد تجاری اعلام شود

سیدهادی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به نشست صبح دوشنبه مجمع نمایندگان استان مازندران با رئیس جمهور، بیان داشت: نشست مجمع نمایندگان استان مازندران با رئیس جمهور ساعت 9:45 دقیقه آغاز شد و تا ساعت 12 ادامه داشت.

*مهار و هدایت آب در مازندران ضروری است

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران به سخنان نمایندگان درباره وضعیت حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: مشکلات مربوط به حوزه آب از مهم‌ترین موضوعات مشترک نمایندگان حوزه‌های نمایندگی استان مازندران می باشد.

نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مازندران از استان‌هایی با بیشترین سهم بارندگی کشور است، گفت: مازندران در مهار آب جزو سه استان آخر کشور است که توجه به مهار آب و هدایت آن در این استان را ضروری می‌کند.

حسینی با تاکید بر اینکه زهکشی زمین‌ها موجب استفاده بهینه از زمین‌های کشاورزی و خودکفایی در برنج و برخی از محصولات کشاورزی می‌شود، خاطرنشان کرد: زهکشی زمین‌های کشاورزی میزان بهره‌برداری از زمین‌های کشاورزی را تا چهار فصل افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اتصال راه‌آهن مازندران به خراسان و استفاده از فواید توریستی و اتصال با کشورهای دیگر را از موضوعات بیان شده در جلسه با رئیس جمهور ذکر کرد و افزود: را‌ه‌های ما به عنوان زیرساخت مهم برای سرمایه‌گذاران هنوز ناتمام است.

*از ظرفیت راه‌های دریایی مازندران استفاده شود

وی به اهمیت استفاده از راه دریایی اشاره کرد و افزود: وجود 300 کیلومتر راه دریایی امکان اشتغال‌زایی و حمل مسافر و بار را برای استان مازندران به وجود آورده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران به بررسی موضوع فاضلاب و زباله استان و موضوعات مربوط به منابع طبیعی و اوقاف اشاره کرد و گفت: تولیت زمین‌های مردم که قبل از انقلاب به غصب در دست رژیم پهلویی بود به بنیاد علوی داده شد که در حاضر مردم برای دریافت وام و یا سند باید مبلغ 50 درصد قیمت منطقه‌ای و به روز زمین را به بنیاد علوی بدهند که جفا به مردم است.

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد اعلام استان مازندران به عنوان منطقه آزاد تجاری به رئیس جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاد منطقه آزاد تجاری مازندران را دادم تا امکان توسعه استان از درون مورد توجه قرار گیرد.

* رئیس جمهور مازندران را نقطه عطفی در موفقیت خود می‌داند

وی با اشاره به پیشنهاد حضور رئیس جمهور برای شرکت در کنگره شهدای استان مازندران، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور امکان شرکت در کنگره شهدای استان مازندران را بررسی می‌کند.

حسینی با اعلام تقدیر و تشکر رئیس جمهور از مردم استان مازندران، افزود: رئیس جمهور مازندران را نقطه عطفی در موفقیت خود ذکر کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: رئیس جمهور بر تحکیم روابط بین دولت و مجلس تاکید و از همکاری مجمع نمایندگان مازندران با دولت تقدیر کرد.

انتهای پیام/86015/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول