اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع):

دوران امام سجاد(ع) یکی از سخت‌ترین دوره‌های امامت است

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) گفت: برخی با تصور بیمار بودن حضرت زین العابدین(ع) از اهمیت دوران آن امام غفلت می‌کنند.

دوران امام سجاد(ع) یکی از سخت‌ترین دوره‌های امامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، حجت‌ا‌‌لاسلام محی‌الدین طاهری در مراسم شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: با نگاهی به دوران امامت امام سجاد (ع) در می‌یابیم که این دوران یکی از سخت‌ترین دوره‌های امامت بین ائمه (ع) اطهار بوده است.

وی ادامه داد: مدت امامت حدود 34 ساله حضرت مصادف با پنج خلیفه اموی بوده که با یزیدبن‌معاویه آغاز و با عبدالملک‌بن‌مروان به پایان رسیده است.

طاهری با اشاره به میزان شقاوت خلفای آن دوران بر نقش امام سجاد(ع) در ادامه مکتب اهل بیت تاکید و اضافه کرد: یزید کسی است که با دیدن سر مقدس امام حسین (ع) شعر می‌سراید که کجایند اجداد من در بدر که به دست علی و همراهان علی کشته شدند تا ببینند جزع و فزع بنی هاشم بلند شده است.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه به معرفی شخصیت خلیفه دیگر معاصر امام زین العابدین(ع) یعنی مروان بن حکم پرداخت و خاطرنشان کرد: وی از دشمنان سرسخت رسول‌الله و بنی‌هاشم و کسی است که خودش و پدرش توسط رسول خدا به طائف تبعید شدند که توسط عثمان به مدینه برگردانده شد.

وی حجاج بن یوسف را یکی دیگر از چهره‌های خبیث و خونریز آن دوران معرفی و تصریح کرد: حجاج کسی است که پس از مرگ او اعلام شد 110 هزار زندانی در زندان‌های او زندانی بودند.

طاهری خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات و تفریح حجاج این بود که موقع غذا خوردن شیعیان و محبین علی (ع) را در جلوی او سر می‌بریدند و تکه‌تکه می‌کردند.

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین با بیان اینکه بیمار نامیدن حضرت زین‌العابدین نادیده گرفتن فعالیت‌ها و تلاش‌های عظیم آن حضرت است، ادامه داد: هنگامی که امام سجاد (ع) به شهادت رسید یکی از شلوغ‌ترین تشییع جنازه‌های مدینه اتفاق افتاد.

وی با اشاره به جنایات بنی امیه بیان کرد: بر خلاف تصور عموم، بسیاری از آنان که در لشگر یزید قرار گرفتند از شام نبودند بلکه از شیعیان عراق و اهل کوفه بودند.

طاهری تصریح کرد: به گفته خود اباعبدالله(ع) علت اینکه سخنان حضرت در آنان تاثیر نکرد این بود که شکم‌های خود را از گوشت حرام پر کرده بودند.

وی با اشاره به نقلی از مرحوم جعفر شهیدی ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) از مردم پابرهنه و گرسنه و شمشیر شکسته و زنگ‌زده، افرادی ساخت که ابرقدرت‌های زمان را ساقط کردند.

طاهری با تاکید بر اثر لقمه حرام افزود: یکی از علمای رجال در زمان یکی از حکام عباسی قاضی القضاتی پیشنهادی خلیفه را نپذیرفت و برای آن که وی را به این کار وادار کنند او را ابتدا به معلمی فرزندان خلیفه وادار کرده و سپس با دادن غذاهای حرام قدرت «نه» گفتن را از این عالم سلب کردند.

وی در ادامه به مفهوم سنت آزمایش بندگان پس از ایمان آوردن اشاره و خاطرنشان کرد: در عصر حاضر و در دوران ما نیز آزمایش‌ها ادامه دارد تا مشخص شود چه کسانی در مسیر امامت و ولایت باقی می‌مانند.

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین در ادامه با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: آن روزی که هزاران نامه برای سیدالشهداء آمد اندکی مغرور نشد و آن روزی که همگان به او پشت کردند یک ذره احساس ترس نکرد چون او بنده خدا بود و برای زنده کردن دین خدا قیام کرده بود.

طاهری اضافه کرد: بنده خدا بودن و عمل به تکلیف را باید از امام حسین (ع) یاد بگیریم و تلاش کنیم که در زمان جاه، جلال، زیبایی، ثروت و قدرت مغرور نشویم و بدانیم که برای تعیین میزان خلوص طلا، آن را در آتش می‌اندازند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت، عبدالرضا هلالی، به نوحه‌خوانی در رثای امام زین‌العابدین(ع) پرداخت.

انتهای پیام/2448/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول