اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

انگیزه کتابخوانی باید توسط متولیان فرهنگی ایجاد شود

فرماندار جیرفت گفت: انگیزه کتابخوانی و فرهنگ مطالعه باید توسط متولیان فرهنگی ایجاد و کتاب‌ها متناسب با نیاز روز و سلیقه افراد در اختیار آنها قرار گیرد.

انگیزه کتابخوانی باید توسط متولیان فرهنگی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد امینی‌روش بعد از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌ها در این شهرستان، اظهار داشت: باید در جلسه‌های برگزار شده مسائل مورد بحث ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی شود.

وی، یکی از مشکلات اساسی را تعدد متولیان فرهنگی دانست و افزود: تعداد زیاد متولیان فرهنگی علاوه بر تقسیم اعتبار در میان این بخش‌ها موجب عدم انجام کارهای عمده فرهنگی و بدون نتیجه و کاربردی است.

امینی‌روش، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در سطح شهرستان را از اولویت‌های کاری خود ذکر و تصریح کرد: برای این کار باید از پایه و بنیان خانواده فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه حجم و قیمت کتاب نیز در میزان مطالعه مؤثر است، ابراز داشت: برای خرید برخی کتاب‌ها باید مردم قدرت خرید بالایی داشته باشند به همین دلیل می‌طلبد، کتاب‌ها با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار گیرند.

امینی‌روش با تأکید بر اینکه ایجاد انگیزه باید توسط متولیان فرهنگی صورت گیرد، عنوان کرد: باید کتاب‌ها متناسب با نیاز روز و سلیقه افراد در اختیار آنان قرار گیرد.

فرماندار جیرفت تأکید کرد: باید تمام توان خود را در راستای ایجاد یک کتابخانه ایده‌آل در سطح شهر به کار گیریم تا تمام اقشار جامعه اعم از فرهیختگان، دانشجویان، دانش‌آموزان و ... بتوانند از آن استفاده کنند.

امینی‌روش بیان داشت: با ابراز تأسف مسئولان به آمار و ارقام و گزارش‌ها بسنده کرده و کار کارشناسی انجام نمی‌دهند در صورتی که تمام کارها باید با مطالعه صورت گیرد تا بتواند، نتیجه‌بخش باشد.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه جنوب کرمان منطقه‌ای مستعد در عرصه‌های مختلف بوده و بزرگترین سرمایه آن نیروی انسانی است، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد تا با کتاب و کتابخوانی بتوان، این استعدادها را شکوفا کرد.

انتهای پیام/80001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول