اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین فاز طرح ایستگاه‌های مطالعه

ایستگاه مطالعه در زندان مرکزی قزوین راه‌اندازی شد

در پنجمین فاز طرح ایستگاه‌های مطالعه، یک ایستگاه مطالعه در زندان مرکزی چوبیندر قزوین راه‌اندازی شد.

ایستگاه مطالعه در زندان مرکزی قزوین راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این ایستگاه در سالن ملاقات زندان مرکزی قزوین راه‌اندازی شده تا زمینه استفاده آسان و رایگان خانواده مددجویان از کتاب‌های متنوع و مفید فراهم شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین امروز در حاشیه افتتاح این ایستگاه به خبرنگار فارس در قزوین گفت: با توجه به اینکه طرح ایستگاه مطالعه گامی مؤثر برای کتابخوان کردن افراد کتاب‌نخوان و توسعه مطالعه بین تمامی اقشار جامعه از هر وضعیت طبقاتی و تحصیلی است؛ لزوم راه‌اندازی این ایستگاه برای خانواده مددجویان زندان به شدت احساس می‌شد.

محمدرضا مولایی ادامه داد: خانواده مددجویان اغلب از توانایی مالی مناسبی برای پرداخت هزینه تهیه کتاب و رفت و آمد به کتابخانه‌های عمومی برخوردار نیستند که در این راستا لازم است برنامه‌های فرهنگی مفیدی به صورت رایگان و یا با حداقل هزینه برای آن‌ها به اجرا درآید.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی ایستگاه مطالعه شاید کوچک‌ترین کاری است که ما می‌توانیم برای خانواده‌های این قشر آسیب‌دیده اجتماعی انجام داده و در ارتقای سطح دانش آن‌ها نقشی اندک داشته باشیم.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: در هر ایستگاه مطالعه 15 عنوان کتاب در 30 نسخه تعبیه شده که به صورت هفتگی توسط کارشناس ایستگاه مطالعه استان شارژ می‌شود و استفاده از این ایستگاه‌ها به صورت رایگان بوده و استفاده‌کنندگان می‌توانند کتاب‌ها را پس از مطالعه به همان ایستگاه و یا هر یک از ایستگاه‌های سراسر استان و یا حتی کتابخانه‌های عمومی تحویل دهند.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان قزوین نیز در این مراسم گفت: حمایت و همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این استان برای توسعه مطالعه و کتابخوانی در سطح زندان‌ها قابل تقدیر است.

محمدرضا ابراهیمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری خوب تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ بتوانیم گام‌های هرچه بیشتری برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی بین اقشار آسیب‌دیده برداریم.

وی در پایان گفت: برگزاری دوره‌های آموزش و حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه، احکام و اخلاق و برگزاری مسابقات ورزشی و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که در زندان‌های استان قزوین برای مددجویان به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/77003/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول