اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت جام خبر داد

ارائه خدمات بهزیستی به 4 هزار معلول در تربت جام

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت جام از ارائه خدمات بهزیستی و توانمندی به 4 هزار معلول در این شهرستان خبر داد.

ارائه خدمات بهزیستی به 4 هزار معلول در تربت جام

لیلا عرفانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت جام اظهار کرد: 4 هزار و 536 معلول در شهرستان تربت جام از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت جام افزود: از این تعداد 2 هزار و 823 معلول به علت مشکلات مادرزادی، یک‌هزار و 69 نفر به دلیل بیماری، 504 نفر بر اثر ضربات وارده و 130 نفر نیز بر اثر سایر عوامل دچار معلولیت شده‌اند.

وی با اشاره به مراکز توانبخشی در سطح شهرستان گفت: شهرستان دو مرکز فعال دارد مرکز شبانه‌روزی وحدت با ظرفیت 60 نفر از معلولان کم‌توان جسمی و ذهنی زیر 14 سال و دومین مرکز توانبخشی آریا به صورت روزانه با 35 نفر معلول در سطح شهرستان فعال است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت جام با اشاره به تأمین هزینه‌های معلولان مراکز توانبخشی اظهار کرد: تأمین هزینه‌های معلولان در مراکز توانبخشی از طریق یارانه ثابت هر فرد معلول، مشارکت‌های بهزیستی و مردمی تامین می‌شود.

عرفانیان تصریح کرد: خدمات ارائه شده به معلولان بستگی به توان اقتصادی و نوع معلولیت‌ها دارد و بهزیستی وسایل توانبخشی از قبیل ویلچر، عصا، سمعک، تشک، وسایل بهداشتی و ... را در بین مددجویان توزیع می‌کند.

وی تصریح کرد: بالا بودن هزینه‌های دارویی بیماران تشنجی و اعصاب و روان یکی از مشکلات مددجویان است.

عرفانیان گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه یک طرح جهانی است که در آن کارشناسان خدمات را در روستاهای محروم به مددجویان ارائه می‌کنند؛ تاکنون 17 روستا زیر‌پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت جام گفت: جامعه معلولان پردیس در زمینه‌های فرهنگی، قرآنی، ورزشی، هنرهای دستی و رزمی و ... فعال است و در حال حاضر دو نفر از معلولان حافظ کل و دو نفر نیز حافظ بیش از 10 جزء قرآن هستند که کار حفظ را ادامه می‌دهند.

عرفانیان خاطرنشان کرد: معلولان این شهرستان با شرکت در جشنواره تئاتر معلولان استانی موفق شدند 8 رتبه برتر جشنواره تئاتر را کسب کنند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول