اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه شورای شهر مطرح کرد

تخلفات گسترده سازمان‌های وابسته به شهرداری در جذب نیرو

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر گفت: تخلفات گسترده‌ای توسط سازمان‌های وابسته به شهرداری در جذب نیرو صورت گرفته است.

تخلفات گسترده سازمان‌های وابسته به شهرداری در جذب نیرو

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا آماره ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در شورای شهر بوشهر از آنچه سازمان‌های وابسته به شهرداری به‌عنوان تخلف در جذب نیرو انجام داده‌اند افشاگری کرد و همچنین قرائت گزارش حسابرسی از شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن موجب تعجب همگان شد.

آماره گفت: در سازمان تاکسیرانی 2 نفر، سازمان آتش‌نشانی 14 نفر (15 نفر نیز طی این مدت تبدیل وضعیت شده‌اند)، سازمان اتوبوسرانی 18 نفر و سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز 23 نفر جذب شده‌اند. سازمان پسماند نیز اقدام به جذب 5 نفر کرده، اما در گزارش آورده است که جایگزین کرده‌ایم، این در حالیست که چیزی به عنوان جایگزین داریم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر تصریح کرد: سازمان‌ها باید براساس ماده واحده برنامه و بودجه از شورای شهر برای جذب نیرو درخواست مجوز می‌کردند، اما مشخص نیست این تخلف گسترده چگونه انجام شده است.

آماره ادامه داد: مشخص نیست سازمانی نظیر اتوبوسرانی که با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کند، چگونه اقدام به جذب نیرو کرده است.

آماره همچنین در گزارش دیگری به وضعیت حسابرسی شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن اشاره کرد و گفت: شهرداری مرکزی در سال 90 مشروط نسبت به ترازنامه و در سال 91 نیز مشروط ، سازمان اتوبوسرانی در سال‌های 90 و 91 اظهار نظر مشروط داشته، سازمان تاکسیرانی در سال 90 اظهارنظر مشروط و در سال 91 مقبول، سازمان پارک‌ها و فضای سبز در سال‌های 90 و 91 اظهارنظر مشروط، سازمان آتش‌نشانی در سال 90 مردود و در سال 91 عدم اظهارنظر، سازمان فرهنگی ورزشی در سال 90 مشروط و در سال 91 مقبول، سازمان پسماند در سال‌های 90 و 91 مشروط و سازمان فن‌آوری اطلاعات نیز در هر دو سال مقبول بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری مناطق و شهرداری مرکزی تاکنون پاسخی به درخواست کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا مبنی بر ارائه هزینه کردشان در اختیارمان قرار نداده‌اند، گفت: متأسفانه براساس مستنداتی که در اختیار دارم هزینه جاری یک سازمان 500 درصد افزایش یافته و هزینه پرسنل آن نیز 66 درصد رشد کرده است.

وی گفت: معتقدم آنچه این وضعیت را رقم زده عدم نظارت از سوی شهرداری بوده است کل بودجه صرف پرسنل شده و پولی برای عمران شهری وجود ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بیان داشت: بودجه شهرداری 40 میلیارد تومان است و این در حالی است که بودجه تنها دو سازمان آن 10 میلیارد تومان برآورد شده است.

آماره به آنچه در قانون در خصوص نحوه هزینه‌کرد اشاره شده، پرداخت و گفت: در فصول یک و دو تأکید شده است به هزینه سال قبل یک درصد افزایش نیابد، به غیر از هزینه حقوق پرسنل که می‌تواند 10 درصد رشد داشته باشد، اما اکنون آنچه پیش آمده چیز دیگری است.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی این اتفاقات میراث گذشتگان است که شورای شهر باید در مدیریت منابع انسانی چاره‌اندیشی کند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول