اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر سرعین:

شهرداری سرعین از نبود درآمد پایدار رنج می‌برد

رئیس شورای شهر سرعین گفت: بزرگترین مشکل شهرداری سرعین نبود منبع درآمدی پایدار برای شهرداری است که مشکلات و نارسایی را در عمران شهری به وجود آورده است.

شهرداری سرعین از نبود درآمد پایدار رنج می‌برد

محمد صبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما قبل از آغاز به کار شورای شهر چهارم در بیش از 20 جلسه نشست‌هایی را با اعضای جدید با محوریت انتخاب شهردار و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات عمده شهری برگزار کردیم و بنده به صراحت اعلام می‌کنم که شورای شهر سرعین بدون اینکه تک تک اعضای آن تحت فشار از طرف فرد خاص یا گروهی باشند شهردار خود را در فضایی آرام و کم دغدغه با توجه به سوابق کاری از بین چندین گزینه انتخاب کرده و از همان روزهای نخست فعالیت شورای چهارم شهردار نیز فعالیت خود را نیز آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما با مطالعه سوابق افراد مختلف مصمم بودیم فردی را برای شهرداری سرعین انتخاب کنیم که سابقه خدمتی درخشان در سطوح خارج از استان داشته باشد اما نزدیکی با استان و شهرستان داشته و با دلسوزی تمام بتواند برای شهر و دیار خود خدمت کند.

این مسئول افزود: ما از بین گزینه‌ها بعد از رایزنی‌ها و تلاش‌های مختلف رضا زنده‌دل را که سابقه مدیریتی در پایتخت و همچنین عهده‌داری کارهای عمرانی متعدد حتی ساخت کارخانه سیمان در یکی از شهرهای سوریه را داشت مناسب و شایسته تشخیص داده و در اولین جلسه رسمی شورای شهر سرعین شهردار خود را معرفی کردیم تا بعد از گذراندن مراحل اخذ صلاحیت فعالیتش را آغاز کند هر چند که با گذشت ماه‌ها هنوز در برخی از شهرها انتخاب شهردار با چالش‌هایی روبرو است.

صبوری یکی از دغدغه‌های شورای شهر سرعین را جلب و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف اعلام کرد و یادآور شد: ما در شورای شهر سرعین در دور چهارم جلسات متعددی با همین محوریت برگزار کردیم تا در کنار جذب سرمایه‌گذاران جدید بتوانیم مشکل سرمایه‌‌گذاران گذشته را برطرف کرده و بسیاری از پروژه‌های اجرایی را با سرعت عمل و دقت نظر به سرانجام برسانیم.

عضو شورای شهر سرعین تصریح کرد: بزرگترین مشکل شهرداری سرعین نبود سرمایه پایدار و درآمد مشخص از یک محل یا چند محل درآمد‌زایی است که معلوم است که ما تلاشمان را می‌کنیم تا در این چهار سال شهرداری را به یک منبع درآمدی پایدار وصل کنیم.

وی ادامه داد‌: در این زمینه در قالب کمیسیون‌های مختلف به ویژه برنامه و بودجه و عمران شهری سعی بر این است تا با جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پروژه‌هایی را به انجام برسانیم تا درآمد پایدار نصیب شهرداری شود.

صبوری یکی از اولویت‌‌های شورای شهر سرعین را افزایش مدت اقامت مسافران و گردشگران و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری در فصل کم رونق مسافران اعلام کرد و ابراز داشت: ما در‌صدد راه‌اندازی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری هستیم تا با یک برنامه‌ریزی درست از سوی این سازمان بتوانیم جشنواره‌ها و فستیوال‌های ورزشی و گردشگری را راه‌اندازی کنیم تا در فصل زمستان شاهد رکود گردشگری در شهر توریستی سرعین نباشیم.

این مسئول ضرورت احداث پناهگاه در مسیر صعود به سبلان را در محدوده سرعین یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به اینکه سرعین و دامنه‌های سبلان در این منطقه رو به آفتاب است صعود به سبلان می‌تواند از دامنه‌های سرعین با توجه به این برجستگی به راحتی انجام شود که با راه‌اندازی حداقل دو پناهگاه در این مسیر می‌توان کوهنوردان را در فصل زمستان ترغیب و تشویق کرد تا به کوهنوردی بپردازند و از زیبایی‌های فصل زمستان استفاده کنند.

رئیس شورای شهر سرعین در پایان گفت‌وگوی خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: اگر بتوانیم با همین اقدامات مدت ماندگاری مسافران را یک و نیم تا دو روز افزایش دهیم در بحث درآمدزایی بسیار موفق و شایسته عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول