اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون فرماندار بشرویه

نان با کیفیت روستاها عامل تعطیلی نانوایی‌های شهر بشرویه اعلام شد

معاون فرمانداربشرویه گفت: ورود نان‌های با کیفیت از روستا به شهر بشرویه به تدریج سبب شد تا تعداد 17 نانوایی سطح شهر رو به تعطیلی برود و اعتراضاتی نیز در این زمینه صورت گرفت.

نان با کیفیت روستاها عامل تعطیلی نانوایی‌های شهر بشرویه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، علیرضا زمان‌زاده اظهارداشت: با کاهش کیفیت نان و نارضایتی مردم از زمان آزادسازی یارانه‌ها افراد زیادی با گرفتن آرد در منازل شخصی خود نان محلی پخت می‌کردند.

وی ادامه داد: این موضوع ادامه یافت تا زمانی که قیمت آرد افزایش و البته کنترل و نظارت‌ها نیز بیشتر شد در نتیجه ما نیز به لحاظ مدیریت این موضوع، موظف بودیم وضعیت آرد و نان را مدیریت کنیم تا بتوانیم نان با کیفیتی را در تمام اوقات به مردم عرضه کنیم.

معاون فرماندار بشرویه به تمایل عرضه نان از روستا اشاره کرد و افزود: به دلیل کیفیت بالای نان‌های روستا در ابتدا با ورود نان از روستاهای اطراف مشکلی نداشتیم چرا که در این صورت ضایعات کمتر و کیفیت بالاتر می‌رفت.

زمان‌زاده تصریح کرد: به همین دلیل جلساتی با نانواها در ارتباط با توجیه آنان به این امر که باید نانی با کیفیت تولید و بتوانند درتمام روز عرضه کنند برگزار شد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش کیفیت نان گفت: برای افراد مشغول بکار در نانوایی‌های سطح شهر آموزش‌هایی در فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

معاون فرماندار بشرویه یاداورشد: تاکنون این آموزش‌ها در مرحله اول به مدت 21 ساعت به نانوایان ارائه شده و قرار است آموزش 34 ساعته دیگری نیز برگزارشود.

زمان‌زاده به جلسات برگزار شده با نانواها و اتحادیه نانوایی‌ها اشاره کرد و افزود: به این نتیجه رسیدیم که اگر نانوایی‌ها بتوانند نان را با کیفیتی که از روستاها وارد می‌شود عرضه کنند و از ساعات اولیه صبح تا ساعات 11 شب نان در اغذیه فروشی‌ها موجود باشد ما نیز از ورود نان‌هایی که از خارج از شهر وارد می‌شود و امکان دارد اصول بهداشتی نیز در آن رعایت نشود جلوگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: صورت جلسه‌ای نیز نوشته شده که در آن به نانوایی‌های سطح شهر 15 روز فرصت داده شده کیفیت نان را بالاتر ببرند تا مردم رغبت کنند از نان نانوایی‌ها استفاده کنند و این اتفاق تاکنون تقریبا رخ داده است.

معاون فرماندار بشرویه اضافه کرد: به 50 درصد نتیجه موردنظر رسیده‌ایم ولی رسیدن به 100 درصد آن کاری دشوار و زمان بر است، اما باید این را در نظر داشته باشیم که در روستا نان به دست زنان خانه دار روستایی پخته می‌شود و هیچ تعهدی در قبال آنان نیست لذا باید توجه داشته باشیم که نان روستایی تضمین‌کننده نان مردم شهرستان در تمامی روزها نیست.

انتهای پیام/2248/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول