اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خبر داد

مراحل پایانی اصلاح قانون انتخابات شوراها در مجلس

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از پیگیری مراحل پایانی اصلاح قانون انتخابات در این کمیسیون خبر داد.

مراحل پایانی اصلاح قانون انتخابات شوراها در مجلس

محمدجواد کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته اعضای کمیسیون شوراها جلسات تخصصی و کارشناسی خوبی برای بررسی و اصلاح قانون انتخابات شوراها داشتند و نتایج مثبتی از این جلسات حاصل شده است.

وی تصریح کرد: ده‌ها ساعت کار کارشناسی درباره اشکالات، نواقص و بالاخره نیازهای مربوط به انتخابات شوراها در این جلسات انجام شده است و امیدواریم نتیجه نهایی به سود کشور باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون انتخابات شوراها ضعف‌هایی داشت که با برگزاری 4 دوره انتخابات نمایان شده است و در کمیسیون تخصصی تلاش کردیم با دعوت از کارشناسان، مسئولان دولت به ویژه وزارت کشور و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات که تجربه خوبی در این حوزه داشتند، ضعف‌ها را در حد توان برطرف کنیم.

کولیوند در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه این اصلاحات چه زمانی نهایی می‌شوند، گفت: تاکنون 50 ماده از طرح اصلاح قانونی انتخابات شوراها به تصویب اعضای کمیسیون رسیده و مراحل پایانی این امر در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی من این است که حدود 2 یا 3 هفته دیگر این موضوع در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت گزارش کمیسیون به هیئت رئیسه برای طرح در صحن علنی و رای‌گیری نهایی تقدیم خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کار تخصصی و کارشناسی که در مورد این طرح در کمیسیون انجام شد، امیدواریم در صحن علنی نیز مورد تأیید نمایندگان قرار گیرد و در نهایت شاهد تصویب قانونی باشیم که به سود مردم و کشور باشد.

کولیوند گفت: البته در زمان بررسی نهایی در صحن علنی به طور قطع دیگر نمایندگان پیشنهادهایی خواهند داد که این موارد نیز به تقویت بیشتر قانون انتخابات شوراها کمک می‌کند.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول