اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راه‌اندازی نمایندگی ورزش و جوانان زیراب و شاخص‌های توسعه ورزشی

راه‌اندازی نمایندگی ورزش و جوانان زیراب و شاخص‌های توسعه ورزشی از دغدغه‌های فعالان فرهنگی اجتماعی شهر زیراب سوادکوه است.

راه‌اندازی نمایندگی ورزش و جوانان زیراب و شاخص‌های توسعه ورزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، ورزش و جوانان اصطلاح جدیدی است که با ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی به وجود آمد.

پرورش نیروی جسمانی و تقویت روحیه سالم در افراد، توسعه و تعمیم ورزش و هـم‌‌آهنگ ساختن فعالیت‌های تربیت بدنی و تفریحات سالم، ایجاد و اداره امور مراکز ورزش و توسعه و ترویج ورزش قهرمانی،اعتلا و رشد نسل جوان کشور و استفاده بهینه از استعداد و توانایی‌های نسل جوان از اهداف تشکیل وزارت ورزش و جوانان ذکر شده است.

*ورزش هویت بخش ورزشکاران

علاقه جوانان و نوجوانان به رشته‌های مختلف ورزشی علاوه بر تقویت جسمی و روحی موجی هویت بخشی به آنان و تسریع در دستیابی به اهداف مختلف در زندگی را فراهم می‌کند.

تقویت و حمایت از رشته‌های مختلف را باید در فرایند طولانی مدت از زمان کودکی تا بزرگسالی و در طیف مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی جست‌وجو کرد که با این نگاه هزینه‌های انجام شده در این موضوع را باید در درآمد مادی و معنوی جامعه تفسیر کرد.

*انتظار ورزشکاران زیراب

از مصوبه جلسه هم‌اندیشی مدیر کل ورزش و جوانان و شورای اسلامی شهر زیراب با فعالان ورزشی این شهر بیش از 70 روز می‌گذرد و انتظار جوانان و ورزشکاران شهر زیراب برای راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان هنوز به ثمر نشسته است.

تاسیس اداره ورزش و جوانان علاوه بر تمرکز بیشتر فعالیت‌های اداری موجب برنامه‌ریزی و استفاده بهینه‌تر از ظرفیت‌های ورزشی را هم به دنبال دارد که فواید جنبی دیگر آن مجال دیگری را می‌طلبد.

به نظر می‌رسد با توجه به اهدای ساختمان نمایندگی اداره ورزش و جوانان توسط احمد علی قبادیان رئیس هیئت والیبال شهرستان سوادکوه و مصوبه تامین تجهیزات اداری آن به همراه حقوق یکساله توسط شورای اسلامی شهر، تاخیر در راه‌اندازی آن منطقی به نظر نرسد.

*فقدان شورای ورزش شهر زیراب

هر چند انتخاب مسئول اداره ورزش و جوانان از بحث‌های داغی بوده است که در صورت فعال بودن شورای ورزش شهر می‌توانست در مسیر منطقی به نتایج مفید برای شهرستان و شهر منجر شود که با عدم فعالیت این شورا شاهد معرفی چند گزینه به استان بوده‌ایم.

گزینه‌های معرفی شده از فعالان و تلاش‌گران عرصه ورزشی هستند که به نظر می‌رسید شورای اسلامی شهر زیراب با همکاری اداره ورزش و جوانان سوادکوه راهکار مناسبی را برای انتخاب بهترین گزینه از بین گزینه‌های مطرح شده را انتخاب و معرفی می‌کرد تا شاهد تاخیر در راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان شهر زیراب نباشیم.

* انتخاب مسئولان ورزشی به دور از هیاهوی سیاسی

کاپیتان سابق تیم ملی تیراندازی جانبازان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با تاکید بر اینکه انتخاب مسئولان ورزشی باید به دور از هرگونه هیاهوی سیاسی دنبال شود،گفت: تعیین و به‌کارگیری شاخص‌های علمی و کاربردی باید در انتخاب مسئولان ورزشی در اولویت قرار گیرد.

سیدرمضان صالح‌نژاد به برخی از شاخص‌های لازم برای انتخاب مسئول نمایندگی ورزش و جوانان شهر زیراب اشاره کرد و افزود: رشته تحصیلی ورزشی، مدیر و مدبر بودن، از بدنه ورزش بودن و سابقه قهرمانی داشتن از ملاک‌هایی بوده است که مدیرکل ورزش و جوانان مازندران برای انتخاب مسئولان ورزشی مورد نظر دارند.

*راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان

رئیس هیئت والیبال شهرستان سوادکوه که ساختمان مورد نیاز برای تاسیس اداره ورزش و جوانان در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه،گفت: راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان در شهر زیراب موجب افزایش کارایی ورزش و جوانان در این شهر باشد.

احمدعلی قبادیان با تاکید بر اینکه مسئول نمایندگی اداره ورزش و جوانان زیراب بومی باشد،افزود: استفاده از فردی با تجربه و توانمند و ورزشی با نظارت اداره ورزش و جوانان می‌تواند راهگشای فعالیت‌های ورزشی باشد.

وی خواستار دوری جریان‌های سیاسی یا نمایندگان مجلس در انتخاب مسئول اداره ورزش و جوانان شهر زیراب شد و خاطر نشان کرد: انتخاب مسئول اداره ورزش و جوانان با ملاک تخصص و تعهد و برنامه‌ آینده‌نگرانه باشد.

*پیگیری راه‌اندازه اداره ورزش و جوانان در زیراب

رئیس هیئت فوتبال شهر زیراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به فواید ایجاد نمایندگی اداره ورزش و جوانان،گفت: نمایندگی اداره ورزش و جوانان با تصمیم‌گیری مستقل و راهکاری برای کسب بودجه مستقل برای ورزش شهر می‌تواند به توسعه آن کمک کند.

رضا قربانی با بیان اینکه اگر اداره ورزش و جوانان در شهر زیراب تنها به منظور انتقال نامه از شهر زیراب به اداره ورزش و جوانان شهرستان باشد،توسعه را در ورزش نخواهیم داشت،افزود: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه باید پیگیر و پاسخگوی اجرای مصوبات جلسه هم‌اندیشی مدیرکل ورزش و جوانان با فعالان ورزشی شهر زیراب باشد.

============

گزارش از: عمران اکبرنژاد

============

انتها ی پیام/86015/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول