اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

انقلاب مصر به دلیل فقدان ولایت به سرانجام نرسید

امام جمعه قوچان گفت: انقلاب مصر به دلیل نداشتن ولایت به سرانجام نرسید.

انقلاب مصر به دلیل فقدان ولایت به سرانجام نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، آیت‌الله محمد مروج ظهر امروز در دیدار فرماندهان پایگاه‌ها و رده‌های مختلف بسیج و سپاه شهرستان قوچان اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی دو نعمت به مخلوقات خود عطا فرموده یکی نعمت‌های عمومی مانند تنفس هوا که به همه بشریت عطا کردند و یکی نعمت‌های معنوی که فقط ویژه مومنین است.

وی تاکید کرد: امروز مردم ایران اسلامی دارای ظرفیت و شایستگی بالایی هستند و خداوند تبارک و تعالی به آنان نعمت شناخت معرفت اولیای الهی و ولایت را عطا کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان با اشاره به اینکه انقلاب مصر به دلیل نداشتن ولایت و نشناختن اولیای الهی به سرانجام نرسید، یادآور شد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک عنایت الهی بوده که خداوند به مردم ایران عطا کرده و مهم‌ترین اصل آن موضوع ولایت فقیه است.

وی اضافه کرد: امروزه دشمن به دنبال فاصله انداختن مردم با محور عزت یعنی ولی‌فقیه است.

مروج با تاکید بر اینکه همه دشمنان بسیج شدند تا نام امام حسین(ع) و خاندان پیامبر (ص) را خاموش کنند، خاطرنشان کرد: امروز نام امام حسین (ع) جهانی شده است به طوری که تمام انسان‌ها بر روی زمین او را قبول دارند و دلیل آن نیز این است که امام حسین (ع) زیر بار حرف زور نرفتند.

وی با بیان اینکه بسیجی بودن به داشتن پرونده و ثبت‌نام در جایی نیست، ادامه داد: هویت انسان در فکر و اندیشه اوست و بسیجی کسی است که نگاه، اندیشه و فکر او بسیجی باشد.

امام جمعه قوچان اضافه کرد: در هر کشوری وجود بسیج باعث حل مشکلات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم چند ویژگی و خصوصیت مهم برای مؤمنان برشمرده است، ادامه داد: نخستین و برجسته‌ترین ویژگی آنان این بوده که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنان را دوست دارد و نسبت به مومنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند.

مروج تصریح کرد: این قومی که خداوند در قرآن از آنان یاد کرده در راه خدا جهاد کردند و از نکوهش و ملامت احدی ترس ندارند و این همان فضل خدا بوده که به هر که بخواهد عطا می‌کند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول