اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از دیدار والیبال کاله و متین گزارش می‌دهد

از قطعی چند دقیقه‌ای بازی تا شکست دوباره صدرنشین

هفته نخست لیگ برتر والیبال امشب با دیدار معوقه کاله مازندران و متین ورامین دنبال شد که با حاشیه‌های زیادی روبرو بود و در نهایت با پیروزی کاله به پایان رسید.

از قطعی چند دقیقه‌ای بازی تا شکست دوباره صدرنشین

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، این شهرستان از ساعت 17 امروز میزبان دیدار سخت و حساس معوقه هفته نخست لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور در سالن 2 هزار نفری پیام اعظم(ص) بود.

دیداری که کری‌خوانی بازیکنان و کادر فنی دو تیم از روزهای قبل برگزاری مسابقه آغاز شده و حتی علاوه بر رسانه‌ها در تمرین قبل بازی به داخل زمین نیز کشیده شد.

بار دیگر ورامینی‌ها باید مقابل کاله‌ای بازی می‌کردند که خاطره خوشی از روبرویی با این تیم نداشتند زیرا قهرمانی فصل گذشته خود را در روزهای پایانی سال 91 با ناراحتی تقدیم مازندرانی‌ها کردند.

با توجه به برگزاری دیدار هفته ششم لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور که از ساعت 14 در این سالن دنبال شد و شکست سه بر صفر کاله جوان مقابل مناطق نفت‌خیز جنوب به نوعی برخی نظرها و انتظارات را به سوی بازیکنان لیگ برتری کاله سوق داده و وظایفشان را سنگین‌تر می‌کرد.

بهروز عطایی که در کنار خود از دستیارانی همانند اسلوبودان پرایگ‌جلیچ صربستانی ملقب به چورا که هفت سال متوالی در باشگاه‌های مختلف پیکان، مشهد، ارومیه حضور داشته به همراه محمد شریعتی استفاده می‌کند نیز بار دیگر توانست بر تفکرات سرمربی تیم متین و عملکرد بازیکنانش چیره شود و خاطرات شکست مقتدرانه مقابل ورامینی‌ها را بار دیگر در اذهان زنده کند.

این نبرد قرار بود به عنوان نخستین بازی دو تیم در فصل جدید لیگ برتر روز یک‌شنبه پنجم آبان‌ماه امسال برگزار شود که به دلیل حضور بازیکنان کاله در جام قهرمانی باشگاه‌های جهان با توافق دو تیم به امروز موکول شد.

اگرچه کاله مازندران در ترکیب خود از عادل غلامی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، رضا قرا، صابر نریمان‌نژاد، سیدعلی سجادی، میلاد عبادی‌پور و علیرضا جدیدی استفاده می‌کرد در مقابل متین نیز از برخی بازیکنان سابق کاله و ملی‌پوشان همانند شهرام محمودی، میرسعید معروف، نیکولوف نیکولای بلغارستانی، محسن عندلیب و مجتبی میرزاجان‌پور بهره برد تا علاوه بر روبه‌رویی بازیکنان، آنها داشته‌های خود را به رخ یکدیگر بکشند.

دنیله بانیولی یکی از مربیان ایتالیایی و فرد بزرگ والیبال اروپا که در راس کادر فنی متین ورامین جای دارد با حمایت احمد مساجدی و داوود آهنگری توانست در ست نخست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد و کاله مازندران را با اختلاف و امتیاز (25 بر 15) شکست دهد.

البته در ست نخست نیز هنگامی که دو تیم در امتیاز 11 مساوی بودند به دلیل فحاشی تماشاگران میزبان بازی برای دقایقی از سوی داور و ناظر مسابقه تعطیل و دوباره از سر گرفته شد.

در ابتدای ست دوم بازیکنان کاله شروع خوبی داشتند تا این شروع خوب با امتیاز (25 بر 23) کار را به پیروزی آنها کشاند.

در ست سوم بار دیگر شاگردان بانیولی با بازی زیبای محسن عندلیب، شهرام محمودی و مجتبی میرزاجانپور، نیکولوف نیکولای سرعتی‌زن نام‌آشنای بلغارستانی و پاس‌های سعید معروف توانستند با امتیاز (25 بر 22) کار را به ست چهارم بکشانند البته در این میان نمی‌توان آنالیزهای خوب مهرداد مهران‌پور آنالیزور نام‌آشنای کشورمان که چهار سال گذشته لیگ برتر را با کاله مازندران بوده و خاطرات زیادی با مردم آمل دارد را نادیده گرفت.

در ست چهارم شاگردان عطایی با درخشش بازیکنانی نظیر عادل غلامی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، میلاد عبادی‌پور، رضا قرا و صابر نریمان‌نژاد با اختلاف 11 امتیاز در مجموع (25 بر 14) کار را به سود خود خاتمه دادند تا نتیجه دیدار دو بر دو شده و همه چشم‌انتظار ست پایانی و سرنوشت‌ساز باشند.

در حالی که در ست آخر دو تیم در امتیاز یک مساوی بودند به یک‌باره والیبالیست‌های کاله گوی سبقت را از حریف ربودند تا در نهایت متین نتواند جز کسب پنج امتیاز در این ست اندوخته‌ای دیگر داشته و با تقدیم امتیاز (15 بر پنج) نتیجه این دیدار معوقه سخت و نفس‌گیر را سه بر دو به حریف خود واگذار کند.

البته این دیدار حساس با حواشی زیادی همراه بوده که ناظر فدراسیون والیبال در آن با یادداشت همه نکات منجر خواهد شد تا مطمئنا برخی از مسئولان و بازیکنان دو تیم در آینده‌ای نزدیک به کمیته انضباطی فراخوانده شوند.

در ست پنجم لحظه‌ای که کاله مازندران (14 بر پنج) از حریف پیشی گرفته بود میرسعید معروف پاسور ملی‌پوش متین حرکتی خلاف اخلاق را از خود بروز داد که عصبانیت تماشاگران و بازیکنان کاله را در پی داشت تا برای دقایقی مرتضی اکرمی و علیرضا قریب داوران این دیدار با تائید سعید درخشنده ناظر فدراسیون بازی را قطع کنند، پس از ایجاد آرامش بازیکنان دو تیم به زمین آمدند تا با یک جای خالی از نریمان‌نژاد امتیاز پانزدهم و پایانی این دیدار رقم خورده و کاله مازندران جشن پیروزی بگیرد.

هرچند نتیجه این دیدار همانند فینال فصل گذشته لیگ برتر به سود رقیب شمالی متین رقم خورد ولی باید عدم حضور سیدمحمد موسوی غایب بزرگ متین ورامین که در بازی‌های بین‌قاره‌ای در ترکیب تیم ملی دچار مصدومیت شد را یکی از دلایل این شکست لحاظ کنیم.

بهروز عطایی سرمربی کاله مازندران نیز در پایان این دیدار دچار آسیب‌دیدگی شد که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این آسیب‌دیدگی را جزئی اعلام کرد.

متین ورامینی که تاکنون در لیگ برتر همه تیم‌ها را با شکست سه امتیازی بدرقه می‌کرد هم‌اکنون با 10 امتیاز در رده نخست جدول جای دارد و کاله مازندران با کسب دو امتیاز در این دیدار در مجموع با هشت امتیاز به مکان پنجم رسید.

با یادداشت حواشی این دیدار توسط ناظر فدراسیون مطمئنا بازیکنان و عوامل دو تیم در آینده‌ای نزدیک از سوی کمیته انضباطی فراخوانده می‌شوند.

------------------------------

گزارش از قربانعلی مسافر

------------------------------

انتهای پیام/86012/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول