اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مشکلات کهگیلویه و بویراحمد ریشه در تب سیاسی دارد‌

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ‌تب سیاسی در استان را بالاتر از سایر نقاط کشور دانست و با مذموم دانستن این تب بالا گفت: مشکلات اقتصادی که در استان داریم همه ریشه در این موضوعات دارد.

مشکلات کهگیلویه و بویراحمد ریشه در تب سیاسی دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی عصر امروز در جمع تعدادی از جوانان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک پیشاپیش 16 آذر به همه دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر وقت اجازه می‌داد بهترین لحظات هنگامی بود که در جمع جوانان هستیم و حرف‌های آن‌ها را می‌شنیدیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ترجمه ساده دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: ترجمه گفتمان این دولت در متن آن نهفته است و هدف اصلی آن ایجاد وحدت و همدلی در میان نیروهای انقلاب است.

خادمی در ادامه گفت: قرار نبود که با شکل‌گیری دولت ‌طبلی در دست بگیریم و آنچنان که خودمان می‌پسندیم بر آن بکوبیم و دیگران را حذف کنیم و بگوییم تنها خودمان.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: رمز توفیق آقای روحانی در این بود که از همه نیروها در کنار خود استفاده کرد و امروز به دلیل تفکر رئیس‌جمهور و خط مشی اعتدالی که دارد نباید دنبال مرزبندی‌های خاص باشیم.

خادمی تب سیاسی در استان را بالاتر از سایر نقاط کشور دانست و با مذموم دانستن این تب بالا اظهار کرد: مشکلات اقتصادی که در استان داریم همه ریشه در این موضوعات دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع جوانان اصلاح‌طلب تصریح کرد: اکنون مباحث اقتصادی اولویت نخست استان است و نباید به صرف این‌که فلانی مدیرکل شد و آن یکی مدیرکل نشد کل استان را به هم بریزیم.

بیشتر حرف سیاسی و عمرانی بزنیم تا طرح مباحث سیاسی

این مسئول، فقر و محرومیت و نبود و کمبود سرمایه‌گذاری را مشکلات اصلی استان دانست و گفت: نمی‌گویم از سیاست حرفی نزنیم اما می‌توان برای فرار از این وضعیت نامطلوب در استان، 70 درصد از حرف‌ها را به اقتصاد و عمران اختصاص داد و مابقی را برای کارها و حرف‌های سیاسی بگذاریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هر چند که اعتقاد دارم بسیاری از این حرف‌ها اصلاً سیاسی نیست بلکه باید ریشه آن را در مسائل قومی و طایفه‌ای جست‌وجو کرد.

خادمی این تب را مربوط به مباحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ندانست و گفت: اگر استان توسعه پیدا کند همه از قبال آن منتفع خواهند شد و امروز شخصیت‌های بزرگی در استان به خصوص در جریان اصلاحات داریم که همه حرف آن‌ها این موضوعات نیست بلکه بیش از هر چیز به توسعه می‌اندیشند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد جدی از کسانی که می‌گویند تغییری در مدیریت‌های استان انجام نشده، تصریح کرد: چرا برخی افراد این‌گونه حرف می‌زنند و واقعیات را در نظر نمی‌گیرند.

وی در همین خصوص افزود: بروید و مطالعه کنید تا دریابید سرعت تغییرات در دولت اصلاحات بیشتر بود یا در دولت کنونی.

خادمی با ذکر نمونه‌هایی از شتاب بیشتر دولت کنونی در تغییر و اصلاح مدیریت‌ها تصریح کرد: چرا برخی در بیرون این‌گونه وانمود می‌کنند که دولت در اصلاح مدیریت‌ها گامی برنداشته است تا این‌گونه بلندگوی افرادی شویم که به دنبال موفقیت این تفکر و جریان نیستند.

حق نداریم به دلیل حضور در تفکر سیاسی غیر از خودمان به افراد توهین کنیم

وی بسیاری از حرف‌ها و اعمال و رفتار را خارج از تفکر و منش اعتدالی دانست و گفت: اتاق فکری تشکیل دادیم و از همه جریان‌ها و گروه‌ها دعوت کردیم تا برای رفع مشکلات استان با خرد جمعی چاره‌اندیشی کنند ولی می‌بینیم که عکس برخی افراد شرکت کننده در این اتاق فکر را می‌زنند و هر چه می‌خواهند به آن‌ها توهین می‌کنند که این با مشی اعتدالی و اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد.

این مسئول ارشد اجرایی در همین زمینه گفت: ما نخواستیم به کسی پست و مقام بدهیم که برخی افراد  این‌ گونه آماج حمله قرار گرفتند و اگر بخواهیم چنین رفتارهایی داشته باشیم چه تفاوتی با دیگران که تا دیروز آن‌ها را محکوم می‌کردیم خواهیم داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با رد این موضوع که استاندار با انتصابات خود اختلافاتی در بین نیروهای اصلاح‌طلب در استان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: چه اختلافی میان نیروها ایجاد کرده‌ایم و چرا برای این گفته دلیل نمی‌آوریم.

وی بسیاری از اختلافات بین افراد را مربوط به سال‌های قبل دانست و گفت: اگر افراد در گذشته با هم اختلاف داشته‌اند چه ربطی به نوع تغییرات ما در استان دارد.

وی استفاده از جوانان موفق را وظیفه همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مشاور جوان هم برای خودم انتخاب می‌کنم اما از نوع همه جانبه‌نگر و کلان‌نگر و هیچ‌گاه از مشاور سیاسی‌زده در کنار خود استفاده نمی‌کنم.

انتهای پیام/2571/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول