اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

تصفیه‌خانه فاضلاب برخی شهرهای اصفهان 20 سال طول کشید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه با اعتبارات دولتی در برخی از شهرهای استان 20 سال به طول انجامید.

تصفیه‌خانه فاضلاب برخی شهرهای اصفهان 20 سال طول کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی اظهار داشت: آغاز عملیات اجرای شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب شهر زاینده‌رود از مصوبات دور اول سفرهای ریاست جمهوری در دولت نهم بوده است که به جهت تنگناهای مالی اجرای این پروژه تاکنون محقق نشد، اما خوشبختانه با پیگیری مسئولان امر در وزارت نیرو و نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، اجرای شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب در منطقه لنجان با مشارکت بخش خصوصی فراهم شد.

وی افزود: اجرای 51 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر زاینده‌رود حدود 15 میلیارد هزینه دربردارد که با اجرای این پروژه بالغ بر 10 هزار نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه این پروژه کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی را دربر خواهد داشت، ادامه داد: در حال حاضر فاضلاب مردم این شهر از طریق چاه‌های جذبی دفع می‌شود، بنابراین اجرای این پروژه در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی بسیار مؤثر است، این در حالی است که اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه در شهرهایی که در حاشیه زاینده‌رود قرار دارند، یکی از اولویت‌هایی است که در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان قرار دارد.

امینی به مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها اشاره و عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با رویکرد بهره‌گیری از توان مالی بخش خصوصی درصدد اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح استان است و با اعمال چنین راهکاری می‌توان در کوتاه‌ترین زمان خدمات گسترده‌ای به مردم در سطح استان ارائه کرد؛ در غیراینصورت نمی‌توان تنها با اتکا به منابع دولتی و جاری انتظار ارائه خدمات در اسرع وقت به مردم را داشت.

وی یادآور شد: اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه با اعتبارات دولتی در برخی از شهرهای استان تاکنون 20 سال به طول انجامیده، این در حالی است که مقرر گردید اجرای شبکه فاضلاب شهر زاینده‌رود در بازه زمانی 2 ساله صورت پذیرد.

در ادامه نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین حضور بخش خصوصی در اجرای این پروژه در کشور رقم خورد و با اجرایی شدن این پروژه نه تنها سطح رفاه عمومی ارتقاء می‌یابد، بلکه سطح آلاینده‌ها در بخش خاک و آب که هم اکنون از معضلات مهم این شهرستان هستند کاهش می‌یابد.

منصوری افزود: ارائه خدمات زیربنایی اثر بسیار زیادی در سطح رفاه عمومی مردم دارد و چه بسا تأثیر خدمات زیربنایی در سطح آسایش و آرامش مردم بیشتر از خدمات روبنایی باشد، بنابراین مسئولان باید با تلاش گسترده درصدد ارائه خدمات زیربنایی همچون تأمین آب شرب سالم و جمع‌آوری، انتقال، تصفیه و دفع فاضلاب باشند.

انتهای پیام/2301/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول