اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات استان اردبیل:

تولید 20 گونه ماهی زینتی در اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 20 گونه ماهی زینتی پرورش می‌یابد که علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، بازارهای خارجی خوبی نیز برای آن فراهم شده است.

تولید 20 گونه ماهی زینتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در نشست با تولیدکنندگان و آبزی‌پروران اردبیل، اظهار داشت: این گونه‌ها اغلب گونه‌های منحصر به فردی هستند که در استان اردبیل در چهار گونه ماهیان زنده‌زا، تخم‌گذار، ماهیان زینتی پرورشی در آب‌های شیرین و گونه پلنگی محسوب می‌شوند که در نوع خود تولید این گونه‌ها در اردبیل منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان تولید ماهیان زینتی از رقم 900 هزار قطعه گذشت، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم 1.5 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان اردبیل تولید و روانه بازارهای مصرف شود.

واعظی، ظرفیت آب‌های گرم و سرد متعدد در استان را برای پرورش ماهیان زینتی خاطر نشان کرد و افزود: پنج برابر شدن تولید ماهیان زینتی در استان اردبیل در سال‌های آینده دور از دسترس نیست که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم آغاز شده است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اضافه کرد: ‌زمینه تولید انواع ماهیان در استان اردبیل فراهم آمده و از متقاضیان و مجریان طرح‌های پرورش ماهی با پرداخت تسهیلات بانکی و اجرای دوره‌های آموزشی حمایت می‌شود.

فعالیت 6 مرکز تولید حشرات مفید در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در جمع تولیدکنندگان محصولات کشاورزی بیان کرد: هم اکنون شش مرکز تولید حشرات مفید توسط بخش خصوصی در استان اردبیل فعال شده است.

عادل عبدایمانی، تولید محصولات سالم و ارگانیک را از برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا اردبیل امروز به دومین قطب تولید زنبورهای براکون و تریکوگراما تبدیل شده که از این حشرات مفید و زنبورها در باروری محصولات زراعی و باغی استفاده می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ‌این زنبورها در مبارزه بیولوژیکی با آفات به کارگیری شده که ما به جای استفاده از سموم شیمیایی از آنها استفاده می‌کنیم.

عبدایمانی در پایان متذکر شد: ‌14 درصد رشد بهره‌گیری از این سیستم را در تولید محصولات متنوع زراعی، باغی و صیفی شاهد بودیم به طوری که بیش از 20 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گوجه فرنگی، پنبه، ذرت و سویا از این شیوه در مبارزه بیولوژیکی با آفات استفاده کردند.

انتهای پیام/62003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول