اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات استان اردبیل:

سرانه مصرف ماهی در اردبیل 9 کیلوگرم است / تولید 5 هزار تن ماهی در اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل 9 کیلوگرم است.

سرانه مصرف ماهی در اردبیل 9 کیلوگرم است / تولید 5 هزار تن ماهی در اردبیل

میر آرمان واعظی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در مصرف ماهی از استان‌های پیشرو در کشور است به طوری که در بین استان‌های غیر ساحلی رتبه سوم را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با کارهای مناسب تبلیغی و فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان به شدت افزایش یافته است، گفت: با توجه به تولید انواع آبزیان و قیمت مناسب آن مصرف ماهی در استان اردبیل افزایش یافته و به وضعیت مطلوبی رسیده است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به فصل برداشت ماهیان اعم از سردآبی و گرمابی اشاره کرد و افزود: برداشت ماهی از 350 مزرعه پرورش ماهی در استان اردبیل آغاز شده و عرضه آن به تدریج به بازار در حال انجام است.

واعظی عنوان کرد: پرورش‌دهندگان ماهی در یک برنامه‌ریزی خاص و به تدریج آبزیان را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند تا عموم هموطنان از تولیدات جدید و متنوع استفاده کنند.

این مسئول از پیش‌بینی تولید 3 هزار و 800 تن برای سال‌جاری خبر داد و ابراز داشت: این میزان افزایش چشمگیری داشته به طوری که با تلاش تولیدکنندگان میزان تولید آبزیان در استان اردبیل تا پایان امسال بیش از 5 هزار تن برآورد شده است.

واعظی تصریح کرد: برآورد ما بر این است تا نیمی از این تولیدات مربوط به ماهیان سردآبی و نیم دیگر مربوط به آبزیان گرمابی باشد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به مرغوبیت و بازار‌پسندی تولید ماهی‌های گرمابی اشاره کرد و ادامه داد: پرورش ماهی ارزش افزوده خوبی برای تولیدکنندگان به همراه دارد که 40 تا 50 درصد سود نصیب پرورش‌دهندگان انواع ماهی سردآبی و گرمابی می‌شود.

وی طمع و کیفیت تولید آبزیان استان اردبیل را بسیار مطلوب و مرغوب توصیف کرد و گفت: بخشی از تولیدات استان اردبیل به ویژه از نوع ماهی‌های گرمابی، قزل‌آلا به بازارهای دیگر استان‌ها سرازیر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: برداشت ماهیان سردآبی و گرمابی در استان اردبیل با توجه به تخمریزی که در فروردین و اردیبهشت ماه انجام شد تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام/62003/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول