اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» صورت می‌گیرد

میزبانی 88 بقعه متبرکه کشور از زائران پیاده امام رضا (ع)

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با اجرای طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» 88 بقعه متبرکه کشور پذیرای زائران پیاده امام رضا (ع) خواهند بود.

میزبانی 88 بقعه متبرکه کشور از زائران پیاده امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی امشب در جلسه هماهنگی طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در امامزاده عباس (ع) ساری با اشاره به اینکه طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» از ماه صفر آغاز می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته 140 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه طرح استقبال از زائران پیاده امام رضا (ع) به سازمان اوقاف و امور خیریه استان مازندران واگذار شد، بیان داشت: مازندران ظرفیت مناسبی برای استقبال از زائران پیاده امام حسین (ع) را دارد.

وی، هدف از اجرای این طرح را خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) دانست و اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی در استقبال از زائران امام رضا (ع) در بقاع متبرکه شناسایی شده انجام می‌شود.

شرفخانی با اشاره به اینکه حرکت کاروان‌های پیاده زائران امام رضا (ع) از شش استان مازندران آغاز می‌شود، افزود: 88 پایگاه پذیرای زائران پیاده امام رضا (ع) در شش استان کشور هستند.

وی به برگزاری جلسات هماهنگی برای استقبال از زائران پیاده امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های شناسایی شده که فعالیت‌ آن‌ها در بقاع متبرکه سراسر کشور است به صورت جدی و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: اجرای طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی نیازمند به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های بقاع متبرکه هر استان است.

شرفخانی به برپایی نمایشگاه‌های قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی در مسیر زائران پیاده امام رضا (ع) اشاره کرد و اذعان داشت: برپایی خیمه‌های معرفت، گفتمان دینی و ایستگاه‌های همه واقف باشیم از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح برای زائران پیاده امام رضا (ع) است.

وی به طراحی مسابقات شعر، ادبیات،اطلاع رسانی، مطبوعات و کلیپ اشاره کرد و متذکر شد: این مسابقات فقط در مسیر حرکت زائران پیاده امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه برای این مسابقات یک دبیرخانه راه‌اندازی شده است، افزود: مسابقات طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی مختص شش استان کشور است.

این مسئول اذعان داشت: زائران پیاده امام رضا (ع) نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد.

شرفخانی در پایان با بیان اینکه حرکت پیاده زائران امام رضا (ع) مانند اربعین حسینی و زیارت امام حسین (ع) در کشور ما نهادینه می‌شود، تأکید کرد: استان خراسان رضوی بیشترین پایگاه‌ها را برای استقبال از زائران پیاده امام رضا (ع) دارد.

انتهای پیام/86003/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول