اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش ‌و پرورش دماوند:

مانور زلزله دانش‌آموزان را برای زمان بحران آماده می‌کند

مدیر آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند گفت: مانورهای ایمنی برابر زلزله، باعث تقویت روحیه بی‌باکی و شجاعت دانش‌آموزان شده و آنها را برای زلزله واقعی آماده می‌کند.

مانور زلزله دانش‌آموزان را برای زمان بحران آماده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد مشهدی‎عباسی ظهر امروز در مراسم سخنرانی مانور ایمنی برابر زلزله در مدرسه راهنمایی درویشیان دماوند بیان کرد: با توجه به واقع شدن شهرستان دماوند بر روی خط زلزله، برگزاری این مانورها ضرورت دارد و کمک زیادی به یادگیری اصول اولیه در مواجه شدن با زلزله می‌کند.

وی شعار امسال مانور ایمنی برابر زلزله را مهارت خروج و پناه‌گیری صحیح خواند و افزود: مهم‎ترین نکته در زمان زلزله به خصوص در مدارس، نحوه پناه‎گیری و خروج از محل است که اگر این مرحله به درستی انجام شود، شاید افراد کمتری در زلزله آسیب جدی ببینند.

مشهدی‌عباسی با اشاره به تجهیزات کامل مدیریت هلال احمر شهرستان دماوند اظهار کرد: تجهیز ارگان‎های امدادی به وسایل روز و پیشرفته نیز تأثیر زیادی در ارائه مناسب خدمات امداد و نجات خواهد داشت.

گفتنی است؛ ‌پانزدهمین مانور سراسری ایمنی برابر زلزله، به مناسبت هشتم آذرماه که با عنوان ایمنی برابر زلزله در مدارس کشور نام‎گذاری شده است، انجام شد و به دلیل اینکه هشتم آذر ماه با روز جمعه متقارن شده بود، مقرر شد این مانور امروز یک‎شنبه در سراسر کشور برگزار شود.

در این مانور که صبح امروز به طور نمادین در مدرسه راهنمایی پسرانه درویشیان و مدرسه ابتدایی پسرانه شهید صدیفی دماوند برگزار شد، اموری هم‎چون خروج و پناه‌گیری صحیح، انتقال مصدومان به درمانگاه‌های اضطراری،‌ تریاژ یا دسته‌بندی مصدومان، اطفای ‌حریق و انتقال مصدومان به مراکز درمانی به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

مانور ایمنی برابر زلزله در مدارس شهرستان دماوند، از سوی هلال احمر شهرستان دماوند و با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند شامل فرمانداری، شهرداری،‌ آتش‎نشانی، آب ‌و فاضلاب،‌ آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول