اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همز‎مان با سراسر کشور

مانور زلزله در مدارس دماوند برگزار شد

مانور ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، همزمان با سراسر کشور به طور نمادین در مدارس شهرستان دماوند برگزار شد.

مانور زلزله در مدارس دماوند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ظهر امروز در این مانور که به طور نمادین در مدرسه راهنمایی پسرانه درویشیان و مدرسه ابتدایی پسرانه شهید صدیفی دماوند برگزار شد، اموری همچون خروج و پناه‌گیری صحیح، انتقال مصدومان به درمانگاه‌های اضطراری،‌ تریاژ یا دسته‌بندی مصدومان، اطفای ‌حریق و انتقال مصدومان به مراکز درمانی به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

دانش‎آموزان این مدارس ابتدا با به صدا درآمدن آژیر خطر، با انجام خروج اضطراری و پناه‎گیری صحیح، خود را به محوطه مدرسه رساندند و نیروهای امدادی که از خود دانش‌آموزان بودند، مصدومان را از محل حادثه به چادرهای درمانگاه اضطراری یا صحرایی انتقال دادند.

سپس مسئول تریاژ یا دسته‌بندی مصدومان، برای انجام بهتر کمک‌های اولیه، با بستن روبان‌های رنگی مصدومان را طبقه‎بندی کرد؛ به این صورت که روبان مشکی برای مصدومان فوتی، روبان قرمز برای مصدومان دارای وضعیت حاد، روبان سبز برای خون‌ریزی‌ها یا شکستگی‌های جزئی و روبان زرد برای مصدومان درمان سرپایی بسته شد.

پس از تریاژ،‌ مصدومان مورد درمان‌های اولیه و عملیات امداد قرار گرفته و آتل‎بندی،‌ پانسمان و امور اولیه انجام گرفت و سپس، مصدومان به محض رسیدن آمبولانس‌های هلال احمر، به مراکز درمانی منتقل شدند.

هم‎زمان با این جریان، نیروهای عملیاتی آتش‎نشانی با خودروی آتش‌نشانی وارد صحنه فرضی حادثه شده و به اطفای حریق پرداختند که اطفای حریق نیز با حمایت نیروهای آتش‎نشانی توسط دانش‌آموزان انجام شد.

در مرحله پایانی، آمار فوتی‌ها و مصدومان حاد و سرپایی، مفقودان و افراد نجات‎یافته اعلام شد.

گفتنی است؛ ‌پانزدهمین مانور سراسری ایمنی برابر زلزله به مناسبت هشتم آذر ماه که با عنوان ایمنی برابر زلزله در مدارس کشور نام‎گذاری شده است، انجام شد و به دلیل اینکه هشتم آذر ماه روز جمعه بود، مقرر شد این مانور امروز، یک‎شنبه در سراسر کشور برگزار شود.

مانور ایمنی برابر زلزله در مدارس شهرستان دماوند، از سوی هلال احمر شهرستان دماوند و با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند، شامل فرمانداری، شهرداری،‌ آتش‎نشانی، آب ‌و فاضلاب،‌ آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول