اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور انجام شد

برگزاری پانزدهمین مانور زلزله در باشت + تصاویر

همزمان با سراسر کشور به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله پانزدهمین مانور زلزله در شهرستان باشت برگزار شد.

برگزاری پانزدهمین مانور زلزله در باشت + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز همزمان با سراسر کشور مانور مقابله با زلزله در یکی از دبیرستان‌های دخترانه باشت و با حضور فرماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره هلال‌احمر و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

یزدان محمدی در این مراسم با اشاره به حادثه ناگوار برازجان که سبب مرگ تعدادی از هموطنان شد، عنوان کرد: انجام آموزش‌های لازم و ایجاد آمادگی در میان افراد جامعه به خصوص در مدارس توسط جمعیت هلال‌احمر و با تعامل با اداره آموزش و پرورش اقدامی بسیار ارزشمند در راستای آگاه‌سازی عمومی افراد نسبت به چگونگی انجام دادن واکنش‌های سریع در هنگام وقوع زلزله است که با انجام دادن این مانورها به صورت مداوم و در مدارس مختلف سطح شهر به خوبی انجام می‌گیرد.

 

 

فرماندار شهرستان باشت با بیان اینکه زلزله یک بلای کاملا طبیعی بوده و هر لحظه امکان وقوع آن می‌باشد، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان باشت جزء مناطق زلزله‌خیز به شمار می‌آیند و آمادگی برای مقابله با آن برای تمامی افراد جامعه ضروری بوده و توجه به آن برای مسئولان حائز اهمیت است.

وی در ادامه این گونه اقدامات را در راستای ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی در برابر زلزله بسیار مهم دانست و گفت: باید آموزش‌های لازم برای افراد به مرحله اجرا در آورده شود تا بتوانند با قرارگیری در چنین شرایطی با رعایت نکات لازم بهترین تصمیمات را بگیرند.

سید احمد مسلمی نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این مانور پانزدهمین مانوری است که در شهرستان باشت برگزار می‌شود، عنوان کرد: اداره هلال احمر شهرستان باشت با آموزش نیروهای فعال و شایسته و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس به کمک اداره آموزش و پرورش هر گونه اقدام لازم را انجام خواهد داد تا مطلوب‌ترین نتایج را در هر شرایطی به دست آورند.

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر باشت خاطرنشان کرد: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های سریع و صحیح در برابر زلزله، برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و کاهش تلفات ناشی از خسارات زلزله از عمده‌ترین اهداف اجرای این مانور است. 

وی اذعان داشت: پس از به صدا در آمدن آژیر هشدار، دانش آموزان آموخته‌‌های خود را درباره مواجهه با زلزله، نحوه صحیح خروج از کلاس، ایجاد حلقه حفاظتی، کمک به آسیب‌ دیدگان و شیوه پناهگیری در اماکن امن مانند چارچوب‌‌ها، زیر پلکان و نیمکت‌‌ها به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/82007/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول