اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

آیین‌نامه صدور پروانه آموزش روابط کار تصویب و ابلاغ شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در اجرای مواد (196) و (201) قانون کار جمهوری اسلامی و به منظور تعمیم و توسعه دانش و فرهنگ روابط کار آیین‌نامه صدور پروانه آموزش روابط کار از سوی وزیر تعاون تصویب و ابلاغ شد.

آیین‌نامه صدور پروانه آموزش روابط کار تصویب و ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی سلیمی ظهر امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: این آیین نامه در 26 ماده و سه تبصره تصویب شد که آموزش روابط کار باید توسط شخص حقیقی که صلاحیت وی برای آموزش قانون کار و مقررات تبعی و آیین نامه‌های مرتبط در زمینه‌های قرارداد کار، شرایط کار، مقررات انضباطی کارگاه، مذاکرات و پیمان‌های جمعی، مراجع حل اختلاف و آیین دادرسی کار، حقوق کیفری کار و مقررات بین‌المللی مرتبط با روابط کار و غیره مطابق آیین‌نامه تایید شده باشد.

وی، تابعیت ایرانی، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته‌های علوم انسانی، انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان و عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم اشتهار به فساد اخلاقی و همچنین نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر و عدم وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی غیرقانونی را از جمله شرایط برای مدرسان روابط کار عنوان کرد.

سلیمی اضافه کرد: آزمون کتبی متقاضیان دریافت پروانه مدرسان روابط کار، در محدوده قانون کار جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه‌ها و مقررات تبعی آنها و سایر مقررات مرتبط توسط اداره کل استان برگزار می‌شود.

قابل ذکر است اعتبار پروانه آموزش روابط کار سه سال و تمدید آن با تایید هیئت که متشکل از معاون روابط کار وزارتخانه، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مدیرکل توسعه منابع انسانی، رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی یا معاون وی، رئیس مرکز حراست و یک نفر کارشناس روابط کار، بلامانع است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه بیان داشت: تنظیم و نظارت بر روابط کارگر و کارفرما، حل و فصل اختلافات فی‌مابین، پیشگیری از بیکاری کارگران، بررسی و نظارت بر اجرای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل کارگری، ارائه راهنمایی‌های لازم به کارگران و کارفرمایان در زمینه قانون کار و بیمه بیکاری و سایر مقررات مربوطه، بررسی طرح‌های مزد و بهره‌وری و رسیدگی به قراردادهای پاداش افزایش تولید، و بررسی آئین‌نامه‌های انضباطی کارگاهی از جمله وظایف مهم روابط کار است.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول