اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای افزایش آمادگی دانش‌آموزان

عملیات تمرینی مقابله با زلزله در اراک اجرا شد

همزمان با سراسر کشور پانزدهمین عملیات تمرینی مقابله با زلزله در مدارس اراک به اجرا در آمد.

عملیات تمرینی مقابله با زلزله در اراک اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی پیش از ظهر امروز در مانور نمادین دبیرستان پسرانه شاهد شهدای فرهنگی اراک اظهار داشت: مانور عملیات تمرینی مقابله با زلزله هر ساله و در راستای افزایش آمادگی دانش‌آموزان در برابر زلزله به مرحله اجرا در می‌آید.

حسینعلی نظیفی افزود: این مانور هدف فرهنگ ‌سازی مقابله با زلزله و کاهش خسارات در تمامی مدارس استان به اجرا در آمده است.

وی تصریح کرد: این عملیات همچنین با هدف کسب تجربه و ایجاد توانایی در دانش‌آموزان در مواقع بحران و به کارگیری عملی آموزش‌ها و انتقال آن به خانواده‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه آگاه‌ سازی مردم به ویژه دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث غیر مترقبه امری لازم و ضروری است ادامه داد: برگزاری مانور زلزله و آموزش‌هایی شبیه به آن برای این است که مردم آموزش‌هایی در حد خودگردانی برای مقابله با حوادث را فرا گیرند.

نظیفی گفت: مانور زلزله و ایمنی از سال 1378 به پیشنهاد پژوهشگاه بین‎المللی زلزله‎شناسی و مهندسی زلزله در سراسر کشور به اجرا در آمده است.

به گفته وی برای برگزار شدن هر چه بهتر مانور، تفاهم‎نامه‎ای در سال 1381 بین وزارتخانه‎های علوم، تحقیقات و فناوری کشور و آموزش و پرورش و نیز جمعیت هلال ‎احمر و سازمان صدا و سیما به امضا رسید که در آن بر استمرار، بسط و گسترش فعالیت‎های مانور سراسری زلزله و ایمنی تاکید شد.

در این مانور که با مشارکت آموزش و پرورش، هلال‌احمر، مدیریت بحران استان، صدا و سیما و سازمان آتش‌نشانی برگزار شد، دانش‌آموزان با اجرای خروج و پناه‌گیری در زمان زلزله آشنا شدند.

در این برنامه پس از به صدا در آمدن زنگ زلزله، دانش‌آموزان با اجرای مانورهای مقابله با بلایای طبیعی و آتش‌سوزی آموخته‌های خود را در این خصوص به نمایش گذاشتند.

امداد رسانی سریع به مجروحان و حمل قربانیان زلزله احتمالی از دیگر برنامه‌های این عملیات در مدارس استان مرکزی بود.

انتهای پیام/87004/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول