اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد

حضور 213 هزار دانش‌آموز اردبیلی در مانور زلزله

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی با حضور 213 هزار دانش‌آموز اردبیلی برگزار شد.

حضور 213 هزار دانش‌آموز اردبیلی در مانور زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی پیش از ظهر امروز در پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی که در هنرستان جهان دانش اردبیل برگزار شد، با تقدیر از دستگاه‌های شرکت‌کننده در این مانور اظهار داشت: کشور ایران در جایی واقع شده که 90 درصد مناطق مسکونی در کمربندی زلزله واقع شده است.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش‌های ایمنی در برابر حوادث غیر‌مترقبه تاکید کرد: خوشبختانه این مانورها هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این مانور‌ها را ارتقای سطح ایمنی جامعه و ارتقای سطح آگاهی‌ها عنوان کرد.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه در استان اردبیل حدود 213 هزار دانش‌آموز این مانور را برگزار می‌کنند و آموزش‌های ایمنی آموخته را به خانواده‌ها انتقال خواهند داد، می‌توان گفت امروز 80 تا 90 درصد خانواده‌های اردبیلی تمرین ایمنی در مقابل زلزله داشته‌ا‌ند.

اسلامی گفت: والدین ما امروز همه به دنبال معلم خوب برای فرزندان خود هستند، اما به این فکر نمی‌کنند که ساختمانی که فرزندشان در آن درس می‌خواند، باید مقاوم و ایمن در برابر زلزله و بلایای طبیعی باشد.

این مسئول با ابراز نگرانی از مقاوم نبودن برخی ساختمان‌های مدارس در برابر زلزله خاطرنشان کرد: اگر این ساختمان‌ها در برابر زلزله مقاوم نباشند، مانورهای زلزله تاثیر زیادی در ایمنی دانش‌آموزان نخواهند داشت.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: دانش‌آموزان حق دارند در ساختمانی تحصیل کنند که در برابر زلزله مقاوم باشد و این خواسته به حق اولیا و دانش‌آموزان از مسئولان است.

تمرین آمادگی در برابر زلزله تمرین تدبیر است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل گفت: تمرین زلزله تمرین خردگرایی و تدبیر است.

نوروز صمدی‌فرد پیش از ظهر امروز بیان داشت: تمرین آمادگی برای زلزله تمرین تدبیر، عقل و شعور است زیرا ثابت شده است اگر بتوانیم از عقل و شعور خود به خوبی استفاده کنیم سیل و زلزله نمی‌تواند قربانی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز تمرینی برای مقابله با زلزله صورت می‌گیرد، تمرین خردگرایی است تا تهدیدها را به فرصت تبدیل شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل با بیان اینکه ما نیازمند تمرین هستیم تا بتوانیم بر مشکلات و مسائل فائق آییم، ادامه داد: اگر از تدبیر و عقل استفاده کنیم و روش‌های قدیمی را کنار بگذاریم، می‌توانیم از تهدید زلزله و حوادث غیر‌مترقبه به یک فرصت به نفع خود استفاده کنیم.

صمدی‌فرد یادآور شد: آژیر زلزله‌ای‌ که شنیدیم، یادآور صوت صور اسرافیل است که قیامت را به یاد آوریم که کسی به داد دیگری نمی‌رسد و همه به فکر خود هستند.

این مسئول تصریح کرد: ما دگر‌امدادی را به خود امدادی ترجیح می‌دهیم، چون این سنت برگرفته از ایثار سیدالشهدا است.

افزایش 4 برابری محصول با تبدیل زمین‌های دیم به آبی

معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز به موقعیت استان اردبیل در خصوص وقوع حوادث طبیعی و زلزله اشاره کرد و ابراز داشت: سالانه حوادث مختلف طبیعی در استان اردبیل رخ می‌دهد که پیامد این حوادث وارد آمدن خسارت‌های مالی و جانی است.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان ادامه داد: در طول سال برخی حوادث قهری همچون سیل و طوفان و زلزله در اردبیل اتفاق می‌افتد که خوشبختانه تدابیری برای مهار کاهش خسارت این حوادث اندیشیده شده است.

این مسئول احداث سدهای برگ و کوچک را برای مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از خسارات ناشی از سیل یکی از اقدامات انجام شده برای تبدیل تهدید به فرصت عنوان کرد.

وی ادامه داد: با احداث این سدها و مهار و مدیریت آب‌های سطحی از آن برای آبیاری مزارع استفاده می‌کنیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در بحث تولیدات کشاورزی اگر زمین‌های زراعی ما تبدیل به آبی شود در این صورت محصول برداشت شده چهار برابر افزایش می‌‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی اردبیل با حضور نیروهای امداد و نجات هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروهای نظامی و انتظامی، آموزش و پرورش اردبیل و با مشارکت هنرجویان هنرستان جهان دانش اردبیل برگزار شد.

دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مانور از یک هفته گذشته مورد آموزش ماموران هلال احمر قرار گرفته بودند و امروز نیز با حضور اکیپ‌های امداد و نجات هلال احمر و اورژانس، سگ‌های زنده‌‌یاب، ماشین‌های آتش‌نشانی و ... این مانور برگزار شد.

انتهای پیام/62002/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول