اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان گردشگری:

گردشگری کشور با 27 هتل پنج ستاره اداره نمی‌شود

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کشور گفت: این صنعت با 27 هتل پنج ستاره موجود در کشور قابلیت درآمدزایی ندارد.

گردشگری کشور با 27 هتل پنج ستاره اداره نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسدالله درویش‌امیری بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کشور ایران در سه بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی است که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه کشور و ایجاد شغل و رفاه استفاده کنیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: در کشوری با عظمت ایران متاسفانه تنها 27 هتل پنج ستاره وجود دارد که این موضوع به معنی عدم توجه به ظرفیت گردشگری کشور است.

وی گفت:‌ وقتی یک کشور با داشتن این همه آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تنها 27 هتل مجهز دارد در پی آن از صنعت گردشگری سود آن‌چنانی عاید کشور و مردم نمی‌شود.

درویش‌امیری تعداد کل هتل‌های کشور را هزار و 87 مورد برشمرد و گفت: استان خراسان رضوی با 87 هتل بیشترین تعداد هتل کشور و کهگیلویه و بویراحمد کمترین تعداد هتل را در کشور دارا هستند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری کشور ما به شدت متاثر از سیاست خارجی است به طوری که اگر روابط خوبی با دنیا داشته باشیم، می‌توانیم روی درآمدزا بودن این صنعت مهم و سرمایه‌گذاری در این بخش حساب باز کنیم. کشور ایران جاذبه‌ها و قابلیت‌های فراوانی دارد ولی امکانات و بستر لازم برای حضور گردشگر یا کم فراهم شده و یا به طور کلی فراهم نشده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش به صدور چهار هزار موافقت‌نامه اصولی در حوزه گردشگری در فواصل سال‌های 87 تا 90 اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه خروجی این همه موافقت اصولی از فیلتر بانک‌ها تنها 256 مورد بوده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با توضیح این خبر تصریح کرد: این به معنی وجود بیش از سه هزار و 750 موافقت اصولی در دست مردم است که عملا امکان اجرای طرح آن‌ها وجود ندارد؛ از طرفی مردم حق دارند چرا که موافقت اصولی دارند و از طرفی نیز ما باید پاسخگوی آن‌ها باشیم و عملا نیز امکان این کار وجود ندارد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از زحمات دادی‌نژاد سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد قدردانی و حکم مسئولیت محمود باقری به وی اعطا شد.

انتهای پیام/82005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول