اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 255 واحد آموزشی

دانش‌آموزان کاشانی زلزله نمادین را تجربه کردند

مانور سراسری زلزله امروز همزمان با سراسر کشور در 255 واحد آموزشی شهرستان کاشان برگزار شد.

دانش‌آموزان کاشانی زلزله نمادین را تجربه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، معاون عمرانی فرمانداری کاشان پیش از ظهر امروز در حاشیه مانور زلزله در دبیرستان پسرانه هوشمند محمودیه شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مانور سراسری زلزله با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی، انسجام دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش خطرپذیری، ارزیابی میزان آگاهی دانش‌آموزان در مقابله با زلزله و بلایای طبیعی، بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های شهرستان، ترویج فرهنگ پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی به ویژه زلزله برای عموم مردم برگزار می‌شود.

محسن فخری افزود: پناه‌گیری دانش‌آموزان در کلاس‌های طبقه دوم و کلاس‌های همکف دور از درب خروجی، خروج دانش‌آموزان از کلاس‌های نزدیک درب خروجی و مهارت‌های پس از زلزله از جمله برنامه‌هایی بود که در این مانور برگزار شد.

وی افزود: آموزش‌های انجام شده در این مانور به صورت عملی مورد بررسی قرار گرفت که برخی اشکالات وجود داشت و تذکرات لازم برای آموزش‌ها بعدی داده شد.

به گفته فخری، حضور به موقع نیروهای امدادی، آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس و در صحنه حادثه را حائز اهمیت خواند و افزود: لازمه آمادگی برای مقابله با حوادث، آشنایی همه مردم با آموزش‌های خودامدادی است.

معاون عمرانی فرمانداری کاشان تأکید کرد: این مانورها می‌تواند آمادگی بیشتری را در مجموعه دستگاه‌های مربوطه و مردم در شهرستان کاشان به هنگام بروز حوادث فراهم کند.

فخری در ادامه شهرستان کاشان را یکی از شهرهای زلزله‌خیز کشور در حوادث طبیعی دانست و با اشاره به 42 نوع حوادث و بلایای طبیعی در جهان متذکر شد: از این تعداد حوادث و بلایای طبیعی در جهان 34 نوع آن در کشورمان روی می‌دهد و از 34 نوع حوادث و بلایای طبیعی در ایران 27 نوع آن در شهرستان کاشان قابلیت وقوع دارد.

وی، جلوگیری از حوادث و بلایای طبیعی را با رشد علم در جهان امکان‌پذیر ندانست و آموزش و مدیریت بحران را تنها کاهش حوادث ناشی از زلزله اعلام کرد.

معاون عمرانی فرمانداری کاشان توجه به اقدامات پیشگیرانه قبل، در حین و بعد از حوادث را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید دانایی و دانش برخورد با حوادث و بلایای طبیعی را داشته باشیم تا هنگام حوادث و بلایای طبیعی کمترین خسارت را متحمل شویم.

دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان کاشان نیز در این خصوص عنوان کرد: مانور زلزله و ایمنی همه ساله همزمان در سطح مدارس کشور از ساعت 10:30 دقیقه از طریق رادیو پیام آغاز می‌شود و مدارس شیفت بعد از ظهر نیز با به صدا درآمدن زنگ این مانور را انجام می‌دهند.

جواد مزروعی خاطرنشان کرد: مانور زلزله و ایمنی امروز در 255 مرکز آموزشی همزمان برگزار شد که رؤسای ادارات عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران به نمایندگی از معاون استاندار و فرماندار کاشان در 22 واحد آموزشی کار ارزیابی مانور زلزله را انجام می‌دهند تا گزارش خود را برای فرمانداری و دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ارسال کنند.

وی افزود: مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان پسرانه هوشمند محمودیه کاشان با حضور مسئولان ادارات عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان به صورت پایلوت و با همکاری هلال احمر، اورژانس 115 و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان برگزار شد.

مزروعی یادآور شد: یک هفته قبل از اجرای مانور آموزش‌های امدادی، پناه‌گیری و خروج صحیح دانش‌آموزان و همچنین آموزش‌های نگهداری از تأسیسات مدارس توسط متولیان سه دستگاه آب و فاضلاب، گاز و امور برق برگزار شد.

حسین حنطه‌ای مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز با اشاره به نامگذاری روز ایمنی در برابر زلزله بیان داشت: آموزش‌های ارائه شده برای دانش‌آموزان مدارس امروز به صورت عملی اجرا می‌شود تا نتیجه آموزش‌ها در این مانورها ارزیابی شود.

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول