اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران:

مازندران رتبه نخست زلزله بالای 5 ریشتر کشور را دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مازندران رتبه نخست را در زلزله بالای پنج ریشتر در کشور و رتبه دوم را در تراکم گسل­‌های زمین لرزه دارد.

مازندران رتبه نخست زلزله بالای 5 ریشتر کشور را دارد

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، مهدی ولی­‌پور ظهر امروز در مانور زلزله در دبیرستان حضرت زینب اظهار داشت: کشور ما در منطقه‌ای واقع شده که شاهد انواع سوانح به‌ویژه زمین لرزه است.

وی با بیان اینکه مازندران از نعمت‌های خدادادی فراوانی برخوردار است، افزود: مازندران رتبه نخست را در زلزله بالای پنج ریشتر در کشور و رتبه دوم را در تراکم گسل­‌های زمین لرزه دارد.

ولی­‌پور به حادثه‌خیز بودن مازندران اشاره کرد و گفت: جمله این حوادث، حوادث کوهستانی، دریایی، جاده‌ای، زلزله و سیل است و تنها همین موارد از حادثه کافی است که در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران تصریح کرد: باید در زندگی روزمره و در سطوح مدارس از مقطع دبستان تا دبیرستان دوره‌های آموزشی و آشنایی با انواع حوادث را دستور کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از لحاظ عملی و تئوری در سطح خوبی هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین هلال احمر و آموزش و پرورش با نام طرح دادرس بسته شد.

ولی­‌پور در پایان بیان داشت: در راستای طرح دادرس از 154 مدرسه شهرستان ساری هزار و 825 نفر از دانش‌آموزان این آموزش را طی کرده‌اند.

انتهای پیام/86016/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول