اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

تفرقه‌افکنی دشمن تمامی ندارد/ تلاش دشمن برای تفرقه بین شافعی و مالکی

امام جمعه خارگ گفت: تفرقه‌افکنی دشمن نهایتی نخواهد داشت و آن‌ها پس از تفرقه بین شیعه و سنی، به دنبال تفرقه بین شافعی، مالکی، حنبلی و حنفی خواهند بود.

تفرقه‌افکنی دشمن تمامی ندارد/ تلاش دشمن برای تفرقه بین شافعی و مالکی

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، حجت‌الاسلام موسی کمالی پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی وحدت شیعه و سنی در خارگ با تاکید بر حفظ وحدت اظهار کرد: وحدت، در کنار هم بودن و یکی بودن، دستور اصلی اسلام است و همان چیزی است که خداوند و رسول اکرم (ص) می‌خواهند.

وی افزود: وحدت از راه قلوب برقرار می‌شود و لذا ابتدا باید قلب‌ها را به یکدیگر نزدیک کرد و اگر در آن کینه‌ای باشد، حضور در کنار هم هیچ ثمری نخواهد داشت.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: دشمن از همین وحدت بین مسلمین می‌ترسد و از اینکه در کنار هم قرار بگیریم و ید واحد شویم بیم دارد و لذا عده‌ای از یهودیان و مسیحیان رفتند و با مطالعه اصول فقه اسلامی، با عقاید ما آشنا شدند تا با تسلط آن، روزنه‌ای پیدا کنند که از آن طریق تفرقه ایجاد کنند و قطعاً هدف این افراد، جدایی انداختن بین مسلمین است.

وی عنوان داشت: تفرقه‎افکنی دشمن نهایتی نخواهد داشت و آن‌ها پس از تفرقه بین شیعه و سنی، به دنبال تفرقه بین شافعی، مالکی، حنبلی و حنفی خواهند بود و بعد از آن اختلاف بین شیعیان و بعد ریزتر خواهند شد تا بین تمامی افراد نفاق و جدایی بیفکنند.

کمالی با اشاره به اینکه در تاریخ همیشه حق و باطل بوده است، افزود: استکبار همیشه در تاریخ وجود داشته است که همیشه هدفش سلطه‌یابی بر تمامی افراد جهان بوده است. روزی فرعون بود و فرعون زمان ما کشورهایی مثل آمریکاست که قصد دارد همه را زیر سلطه خود ببیند و لذا می‌بینیم کشور بزرگی همچون چین از او می‌ترسد و از دستوراتش تبعیت می‌کند، ولو اینکه به ضرر خودش باشد.

وی اذعان داشت: آن‌ها تنها از مسلمین می‌ترسند، زیرا می‌دانند که اگر با هم متحد باشند، زیر بار استکبار نخواهند رفت و هیچ ابایی از مرگ ندارند و دشمن به خوبی به این امر آگاه است و برای محقق نشدن آن برنامه‌ها کشیده است.

امام جمعه خارگ اضافه کرد: دشمن وقتی دید یهودیان و مسیحیان زیادی در سرتاسر دنیا در حال روی آوردن به اسلام هستند، اهانت به قرآن و بعد پیامبر (ص)  را اجرا کرد اما دید که این موضوع نتیجه عکس داد، شعار همیشگی انگلیسی‌ها یعنی "تفرقه بینداز و حکومت کن" را اجرایی کردند. و امروز می‌بینیم که مسلمان‌ها به جان هم افتادند، سر یکدیگر را می‌برند و در فضای مجازی منتشر می‌کنند و آن کس که قصد می‌کند مسلمان شود، پشیمان می‌شود و به چشم دیگری به اسلام نگاه می‌کند.

وی با اشاره به خوی استعمارگری دشمنان تصریح کرد: دشمن طلا و الماس آفریقا را به یغما برد، در حالی که آن‌ها از شدت گرسنگی چیزی برای خوردن ندارند و هدفش از تفرقه غارت نفت و گاز ما نیز هست و بهترین راه را در تفرقه دیده و متاسفانه موفق هم بوده و بدون اینکه هزینه کند، به هدفش دست یافته و مسلمانان را با جان و مال خود، به جان هم انداخته و خود بدون هیچ هزینه‌ای، استفاده می‌برد.

وی ادامه داد: مسلمانان یک کتاب واحد دارند اما مسیحیان چهار انجیل دارند، اما کجا دیده‌ایم به جان یکدیگر بیفتند؟ چراکه آن‌ها بر پایه مشترکات با هم متحد شده‌اند و ما نیز باید همان‌گونه که خداوند فرموده واعتصمو بحبل‌الله، اختلافات در مسائل فقهی را کنار بگذاریم و سعی کنیم اسلام را گسترش دهیم، نه اینکه به جان هم بیفتیم و سیاست دشمن را اجرایی کنیم.

کمالی با اذعان به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بیان خط قرمزها در ایجاد وحدت بین مسلمین گفت: خیلی‌ها به دنبال این هستند که ما دور یکدیگر جمع نشویم، اما باید هوشیار بود و ما در خارگ این وحدت را به خوبی پیاده‌سازی کردیم، تا حدی که امروز شاهد هستیم نه تنها اختلافی مطرح نیست، بلکه ازدواج‌ها با یکدیگر، انس و الفت را در بین ما بیشتر کرده و امیدوارم این وحدت در سرتاسر جهان اسلام نیز برقرار باشد.

انتهای پیام/66006/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول