اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سروستان خبر داد

تغییر الگوی کشت به باغداری پسته در سروستان

فرماندار سروستان از تلاش در راستای تغییر الگوی کشت به باغداری پسته در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

تغییر الگوی کشت به باغداری پسته در سروستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سروستان، احسان خازن با اشاره به برگزاری مطلوب جشنواره ملی پسته در سروستان، اظهار داشت: نقش دستگاه‌های دولتی و باغداران در خروجی مثبت این جشنواره برای این شهرستان بسیار موثر است.

وی افزود: نخستین خروجی جشنواره پسته تخصیص دادن 15 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه باغات پسته به این شهرستان است که برای جذب آن محدودیتی وجود ندارد.

فرماندار سروستان ادامه داد: حل مشکلات باغداران پسته در این شهرستان از مهم‌ترین اولویت‌های کارگروه کشاورزی است.

خازن ابراز داشت: تمام تلاش خود را برای یکپارچه کردن کشاورزی سروستان و تبدیل آن به کشت محصول استراتژیک پسته آغاز کرده‌ایم.

نماینده عالی دولت در سروستان، طرح ملی انتقال پساب شیراز به دشت سروستان و پروژه ایجاد ایستگاه تحقیقاتی پسته استان فارس در این شهرستان را در راستای تحول بخش کشاورزی ضروری دانست و تصریح کرد: این شهرستان افزون بر 4 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته دارد که در ابتدا نگهداری و احیای این باغات و سپس توسعه آنها بسیار با اهمیت بوده و برای رسیدن به این اهداف و به سرانجام رسیدن طرح ملی انتقال پساب حیاتی است.

وی ادامه داد: باغداران می‌توانند با تشکیل تعاونی پسته و یا از طریق تعاونی توسعه و عمران این شهرستان و همکاری با بخش دولتی سهم عمده‌ای در بهره‌برداری از این طرح داشته باشند که بخشی از سود آن نیز عاید خود کشاورزان می‌شود.

رئیس کارگروه کشاورزی سروستان بیان داشت: پس از برگزاری جشنواره پسته در شهرستان و بازتاب‌های کشوری و استانی آن و همچنین شرایط موجود درخواست برای کاشت پسته افزایش چشمگیری داشته که پیش‌بینی می‌شود با این روند صعودی در چند سال آینده سطح زیر کشت باغات پسته در این شهرستان به 10 هزار هکتار برسد.

فرماندار سروستان در پایان تصریح کرد: در صورتی که دوره تنفس تسهیلات کشاورزی در حوزه باغات پسته افزایش یابد می‌تواند در توسعه اقتصادی و کشاورزی این شهرستان نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول