اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه زنبورداران مازندران:

کسب رتبه چهارم مازندران در تولید عسل کشور

رئیس اتحادیه زنبورداران مازندران گفت: مازندران رتبه چهارم تولید عسل کشور را دارد.

کسب رتبه چهارم مازندران در تولید عسل کشور

سید محیی‌الدین میرمحمدی در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره ملی چای و عسل کشور در پارک نوشیروانی بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح استان امری ضروری است و باید تمام شهرستان‌ها در این زمینه اقدام کنند.

 وی افزود: یکی از اقدامات موثری که در کشورهای دیگر برای رفع دغدغه زنبورداران و تولید کنندگان انجام گرفت، ایجاد بازارچه‌های اختصاصی عسل است تا تولید کنندگان در فصل‌های مختلف بدون واسطه تولیدات خود را در اختیار مصرف کننده قرار دهند تا مصرف کننده از عسل خوب و ارگانیک بدون تغییر استفاده کند.

زنبوردار مازندرانی با اشاره به اینکه در کشور ما به دلیل عدم نظارت کافی بازار، چند نوع عسل ارائه می‌شود، بیان داشت: وجود این جشنواره‌ها سبب می‌شود عسلی بدون تغذیه و اضافه کردن مواد به صورت ارگانیک به مصرف کنندگان ارائه شود.

میرمحمدی از تولید عسل‌های تقلبی توسط بعضی از افراد سودجو خبر داد و تصریح کرد: گاهی اوقات در بازار شاهد فروش عسل‌هایی توسط دست‌فروشان هستیم که عسل تقلبی بوده و زنبور عسل دخالتی در تولید آن ندارد. 

رئیس اتحادیه زنبورداران مازندران با اشاره به اینکه عسل دوا نیست بلکه شفا برای هر نوع بیماری است، افزود: در مازندران حدود 5 هزار و 151 زنبورستان وجود دارد که نسبت به گذشته 8.2 درصد رشد داشته است.

میرمحمدی گفت: 5هزار و 918 زنبوردار در مازندران فعالیت دارند که با رشد 12.5 درصدی در این بخش مواجه هستیم.

وی از وجود 419هزار و 38 کلنی زنبور در مازندران خبر داد و اذعان داشت: در سال‌جاری با رشد 9 درصدی مواجه بودیم.

رئیس اتحادیه زنبورداران مازندران تصریح کرد: مازندران از لحاظ داشتن تعداد کلنی عسل رتبه پنجم کشور، تعداد زنبورداران رتبه سوم کشور و تولید عسل رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

میرمحمدی گفت: مازندران به دلیل داشتن آب و هوای متنوع و پوشش گیاهی مناسب دارای تولید عسل متنوع با  قدرت شفا بخشی مختلف است.

وی از تولید چهار نوع عسل منحصر به فرد در مازندران خبر داد و بیان داشت: چهار نوع عسل متنوع در مازندران تولید می‌شود که از جمله تولید عسل بهار نارنج مازندران بوده که در جهان بی‌نظیر است و همچنین عسل جنگل مازندران که منحصر به فرد است.

میرمحمدی اظهار داشت: با وجود ظرفیت خوب موجود در مازندران در صورت حمایت مسئولان و فراهم کردن امکانات مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی قادر هستند، تولید با کیفیت‌تر با دو برابر ظرفیت ارائه دهند.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول