اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اجرای نخستین پروژه مسکن مهر تعاونی در بابلسر

اجرای نخستین پروژه مسکن مهر بعد از بروکراسی اداری، کمیسیون ماده پنج انشعابات و زیرساخت‌ها نوید خانه‌دار شدن برای افرادی است که سال‌ها آرزوی مسکن‌دار شدن را داشتند.

اجرای نخستین پروژه مسکن مهر تعاونی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، نخستین پروژه مسکن مهر تعاونی در بابلسر در 48 واحد، دو بلوک و 10 طبقه اجرا شد.

زمین پروژه مذکور در سال 88 توسط شرکت تعاونی مسکن مهر چهار بابلسر خریداری و با شروع عملیات ساخت در ماه‌های پایانی سال 89 و اتمام این طرح در ابتدای سال 92 یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین عملیات ساخت را در بین تعاونی‌های مسکن مهر به ثبت رسید،به همین بهانه گفت‌وگویی را با امیر پیروز خوشنویس مدیرعامل این تعاونی انجام داده‌ایم.

فارس: لطفاً خودتان را معرفی کنید.

امیر پیروز خوشنویس، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران از سال 87 با لطف اعضای تعاونی به عنوان عضو هیئت مدیره و سپس از سوی هیئت مدیره به عنوان مدیرعامل تعاونی منصوب شده‌ام.

فارس: تعاونی مسکن مهر چهار در چه سالی تأسیس شد و روند اجرایی پروژه با چه برنامه‌ای پیشرفت داشت؟

شرکت تعاونی مسکن مهر چهار در سال 87 تأسیس و با غربالگری اعضا،خرید زمین، کمیسیون ماده پنج، آماده‌سازی زمین، پروانه، شروع عملیات ساخت و اتمام عملیات ساخت روند اجرایی خود را آغاز کرد.       

فارس: برخی از شهروندان تردیدهایی نسبت به کیفیت پروژه‌های مسکن مهر دارند، شما این پروژه‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر بنده این طور نیست، در پروژه ترنج تمامی استانداردهای لازم و حتی بالاتر از آن رعایت شده و چون بنده خودم در عرصه عمرانی کار می‌کردم، نظارت ویژه بر عملکرد پیمانکار داشته و اگر نقشه‌های اجرایی پروژه را با کار تمام شده مقایسه کنید ملاحظه می‌کنید که مطابق نقشه‌های تأیید شده کار انجام گرفت.

فارس: مزیت‌های این پروژه را در چه چیزی می‌بینید؟

همانطوری که گفته شد این پروژه از نظر کیفیت از نظر بنده و اعتراف کارشناسان امر قابل رقابت با سایر پروژه‌هایی است که به صورت شخصی در بهترین نقاط شهر ساخته می‌شوند و امکانات و تدابیر به کار رفته در آن برتری ویژه‌ای را نسبت به سایر پروژه‌های انبوه‌سازی دارند.

فارس: قیمت تمام شده این واحدها برای اعضا چه میزان است؟

44 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که مبلغ 20 میلیون تومان از تسهیلات بانک مسکن در قالب وام مهر استفاده شده است.

فارس: یعنی اعضا به طور میانگین با این امکانات 24 میلیون تومانی پرداخت کردید؟

بله، 24 میلیون تومان به صورت اقساط در طول مدت عضویت.

فارس: چه موانع و مشکلاتی در این پروژه داشتید؟

به طور کلی در هر پروژه‌ای به ویژه پروژه‌های ساختمانی مشکلات و موانعی وجود دارد ولی هیچ خللی در اراده ما ایجاد نکرد و مشکلات نیز با تدبیر و درایت کنار زده شد.

ولی بروکراسی اداری در بحث کمیسیون ماده پنج و انشعابات و زیرساخت‌های پروژه دردسرهای زیادی ایجاد کرد که با همکاری رؤسای ادارات توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

حرف آخر: یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌ها در یک تعاونی اعتماد اعضا به دست‌اندرکاران آن است و مسأله‌ای که احساس می‌کنم باید در نظر بگیریم این است که تعاونی مسکن مانند یک شرکت سرمایه‌گذاری است که اگر اعتماد اعضا در آن به واسطه سهل‌انگاری از بین برود دیگر با میلیاردها تومان سرمایه هم نمی‌توان آن را سرپا نگه داشت.

==============

گفت‌وگو از: سامره عبدی

==============

انتهای پیام/86010/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول