اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت‌ علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان:

تصمیم دولت برای توقف طرح مسکن مهر درست بود

عضو هیئت‌ علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: به نتیجه رسیدن مسکن مهر نیازمند ایجاد زیرساخت‎ها است که این نیز زمان‎بر بوده و منابع مالی زیادی را ایجاد کرد که موجب ایجاد تورم شد و تصمیم دولت مبنی بر توقف طرح مسکن مهر درست بود.

تصمیم دولت برای توقف طرح مسکن مهر درست بود

سید کمیل طیبی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه طرح مسکن مهر تصمیم نادرستی بود، اظهار کرد: طرح مسکن مهر منابع مالی و غیرمالی بسیاری را به خود اختصاص داد اما نتوانست این منابع را به خوبی کنترل کنند که بدهی‎های بسیاری را برای بانک‎ها به وجود آورده است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه مسکن مهر نتوانست از منابع مالی به خوبی استفاده کند بی‌نتیجه مانده است که به نتیجه رسیدن آن زمان‎بر بوده و نیاز به ایجاد زیرساخت‎های لازم دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد: به نتیجه رسیدن مسکن مهر نیازمند ایجاد زیرساخت‎ها است که این نیز زمان‎بر بوده بنابراین تنها منابع مالی زیادی را ایجاد کرد که موجب ایجاد تورم شد و تصمیم دولت مبنی بر توقف طرح مسکن مهر گرفت تصمیم درستی بود.

وی با بیان اینکه مسکن کالایی است که در هر زمانی مورد تقاضا قرار می‎گیرد خاطرنشان کرد: تقاضای بالای مردم از طرفی و محدودیت عرضه زمین از سوی دیگر سبب می‎شود تا مشکل کمبود مسکن همیشه وجود داشته باشد.

طیبی تاکید کرد: اگر آزادسازی در مسکن صورت گیرد می‎تواند شرایط رقابتی را بازار مسکن را ایجاد کند که این امر احیای بازار را به همراه  دارد.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی در مسکن این حمایت‎های غیرمستقیم را می‎طلبد، اذعان داشت: این امر تنها با در نظر گرفتن دام‎های مسکن نمی‎تواند نتیجه‎بخش باشد ‌به دلیل اینکه وام‎هایی که برای مسکن اعطا می‎شود در مسیر صحیح خودش استفاده نمی‎شوند.

عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان حل مشکل مسکن را نیازمند یک طرح بلند مدت دانست و گفت: اجرای این طرح، بررسی زیرساخت‎ها و توزیع متناسب جمعیت در شهرها و روستاها و نحوه ارتباط آنها با مرکز شهر را می‎طلبد تا به ‎وسیله آن تصور مشخصی از بازار مسکن به‎ وجود آید.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت در شهرهای بزرگ تکمیل شده است که بازار را به سوی ساخت و ساز سوق داده که اکثر افراد نیز متقاضیان واقعی مسکن نیستند.

طیبی تاکید کرد: طرح بلند مدت برای حل مشکل مسکن باید بتواند رابطه‎ای متعادل میان اجاره نشینی و مالکیت ایجاد نماید که تمام جوانب را در نظر گیرد که زمین مهم‎ترین آن بوده و در زمان واگذاری به هر شخص یا سازمانی امکانات آن نیز باید فراهم باشد.

وی عدم نتیجه‌بخش بودن طرح مسکن مهر را کوتاه مدت بودن آن دانست و اظهار کرد: طرح مسکن مهر به دلیل اینکه طرحی کوتاه مدت متصور می‎شد در حال حاضر با وجود این همه نقدینگی ناقص بوده و امکانات لازم را نداشته و پاسخگوی نیاز مردم نیست.

انتهای پیام/63015/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول