اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد

آماده‌سازی فاز پنجم ایستگاه‌ مطالعه در قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از آماده‌سازی فاز پنجم ایستگاه‌ مطالعه در اداره ثبت احوال شهرستان و درمانگاه قرآن و عترت خبر داد.

آماده‌سازی فاز پنجم ایستگاه‌ مطالعه در قم

علی فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدامات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب اظهار داشت: همایش کتابداران با عنوان کتابداران، کتابخوان‌‌های عمومی و مطالعه مفید، بازدید دانش‌آموزان مقاطع مختلف از کتابخانه‌های عمومی و ثبت‌نام رایگان عضویت در کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های هفته کتاب بود.

وی از راه‌اندازی فاز چهارم ایستگاه‌های مطالعه همزمان با هفته کتاب خبر داد و افزود: این فاز در قالب پلی‌کلینیک بوعلی و مجتمع ابوریحان به بهر‌ه‌برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: فاز اول ایستگاه‌های مطالعه در بیمارستان شهید بهشتی و پست مرکزی، فاز دوم در پنج ایستگاه پایانه مسافربری، ایستگاه راه‌آهن، بیمارستان کامکار،‌ بیمارستان ولی‌عصر و دی‌کلینیک دکتر غرضی راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم ایستگاه مطالعه در بانک ملی شعبه آزادی و بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) آغاز به کار کرده و فاز پنجم این ایستگاه‌ها در اداره ثبت احوال شهرستان و درمانگاه قرآن و عترت آماده راه‌اندازی است.

فریدونی با بیان اینکه سه دوره کتاب برای سه فاز ایستگاه مطالعه درنظر گرفته شده است، گفت: دوره اول 20 هزار جلد کتاب، دوره دوم نیز 20 هزار جلد کتاب، دوره سوم 57 هزار جلد و دوره چهارم 32 هزار و 500 جلد کتاب در بین ایستگاه‌های مطالعه توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های توزیع شده در ایستگاه‌های مطالعه دارای موضوعات کودک، دانستنی‌های علمی و پزشکی، تغذیه طب اسلامی و کلیدهای خانواده و ... است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد: ایستگاه‌های مطالعه در راستای دسترسی آسان به کتاب و عمومی‌سازی فرهنگ مطالعه راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: 25 نفر از کتابداران به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس حضور پیدا می‌کنند تا دانش‌آموزان را به امر کتابخوانی دعوت کنند.

انتهای پیام/78003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول