اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مردم و مسئولان نگاه احترام‌آمیز به سرمایه‌گذار را نهادینه کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان در برهه کنونی به شدت نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های فیزیکی و فرهنگی در سرمایه‌گذاری است، گفت: مردم و مسئولان باید نگاه احترام‌آمیز به سرمایه‌گذار را در جامعه نهادینه کنند.

مردم و مسئولان نگاه احترام‌آمیز به سرمایه‌گذار را نهادینه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدموسی خادمی بعد از ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای شتاب بخشیدن به حرکت توسعه‌ای این استان باید از مرحله حرف و شعار تئوری با جدیت عبور کنیم و بدون گیر کردن در واژه‌ها و موانع کوچک، کارهای مؤثری را برای مردم این استان انجام دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از هموارترین مسیرهایی که نهایت آن به پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد می‌انجامد، مسیر سرمایه‌گذاری است که دو الزام بیشتر ندارد؛ یکی از این الزامات توجه دولتی‌ها به تأمین زیرساخت‌های لازم است و دیگری که بسیار هم مهم است زیرساخت‌های فرهنگی است که نقش اصلی را در این حوزه، مردم به عهده دارند.

وی با بیان اینکه کارشناسان، کارمندان و مدیران نیز جزئی از این مردم هستند، گفت: باید همه تلاش کنیم تا نگاه احترام‌آمیز به سرمایه‌گذار را در همه تار و پود این استان جا بیندازیم.

* این نگاه که سرمایه‌گذار آمده است و خورده و برده به استان ضربه می‌زند

خادمی ادامه داد: این نگاه به سرمایه‌گذار که آمده است و خورده و برده باید از این استان رخت ببندد و همه برای جذب سرمایه‌گذار تلاش کنند و از سوی دیگر نیز سرمایه‌گذاری که برای سرمایه‌گذاری در هر بخشی تمایل نشان می‌دهد به خوبی از سوی جامعه، مردم و مسئولان پذیرفته شود.

نماینده دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته ممکن است در این بین از حاکم شدن این نوع نگاه، سوء استفاده‌هایی هم بشود و افرادی هم به اسم سرمایه‌گذاری، تسهیلاتی هم بگیرند و آن را از مسیر تولید هم منحرف کنند ولی شک نداریم که ضررها از این نوع تفکر، کوتاه مدت بوده و این استان با فرهنگ پذیرش سرمایه‌گذار می‌تواند در درازمدت روی پیشرفت را به خود ببیند.

خادمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اقدامات لازم در بخش زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و صادرات اشاره کرد و گفت:‌ در وهله نخست باید مقدمات افزایش کیفیت تولیدات را فراهم کرد و در ادامه آن تأمین امکاناتی چون سردخانه‌ها، پایانه‌های صادراتی، آموزش‌های لازم و امکان بسته‌بندی تولیدات را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/82005/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول