اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان:

جذب سرمایه‌گذار نیازمند امکانات زیربنایی است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان اساسی‌ترین مشکلات شهرک‌های صنعتی را مباحث زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی برشمرد و گفت: باید امکانات زیربنایی را فراهم تا سرمایه‌گذار را جذب کنیم.

جذب سرمایه‌گذار نیازمند امکانات زیربنایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کیوان گردان ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان اظهار داشت: 28 شهرک و ناحیه مصوب با سرانه زمین بالغ بر 10 مترمربع شهرک‌های صنعتی در استان وجود دارد که سرانه میانگین کشوری 16 مترمربع است.

وی افزود: 320 قطعه زمین در نواحی صنعتی در استان با هزار و 440 فقره عقد قرار داد داشته‌ایم که هزار و 171 فقره منجر به ساخت و بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان این که 47 درصد از این واحدها به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: 15 طرح در حوزه نوسازی و تجدید ساختار داشته‌ایم و در حوزه صندوق ضمانت، 62 طرح معرفی و 21 طرح موفق به دریافت ضمانت‌نامه بالغ بر 13 میلیارد تومان شده است.

وی از وضعیت خوشه‌های صنعتی سخن گفت و خاطرنشان کرد: 15 خوشه شناسایی شده که 3 پروژه‌های توسعه خوشه انجام شده است.

گردان تصریح کرد: هزار و 440 قرار داد در شهرک‌ها منعقد شده و 709 واحد به بهره‌برداری رسیده که برای 10 هزار و 537 نفر اشتغال‌زایی داشته است.

وی اساسی‌ترین مشکلات شهرک‌های صنعتی را مباحث زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی برشمرد و گفت: باید امکانات زیربنایی را فراهم تا سرمایه‌گذار را جذب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای سال هفت جلسه کارگروه هم‌زمان با 49 کارگروه شهرستانی در شهرستان‌ها و 10 جلسه جداگانه در ارتباط با اشتغال و خوداشتغالی در استان تشکیل شده است.

مسعود اقلامی در ارتباط با تسهیلات و بنگاه‌های زود بازده گفت: مجموع این تسهیلات هزار و 440 میلیارد تومان بوده که هزار و 206 میلیارد تومان عقد قرار داد شده که 35 میلیارد تومان آن از ابتدای امسال انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تعهد اشتغال برای 31 هزار نفر داشتیم و 22 هزار نفر آن وارد سایت شده‌اند که از این تعداد 63 درصد مرد و 37 درصد زن بوده است.

اقلامی همچنین یادآوری کرد همه 22 هزار نفر را تأمین اجتماعی تأیید نکرده و برخی بیمه نشده‌اند.

انتهای پیام/89029/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول