اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه نخست سال جاری صورت گرفت

شناسایی بیش از 9 هزار واحد صنفی متخلف در قزوین

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در هشت ماه نخست سال جاری 9 هزار و 756 واحد صنفی متخلف در سطح این استان شناسایی شده است.

شناسایی بیش از 9 هزار واحد صنفی متخلف در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر کبیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال جاری سه طرح بزرگ نظارتی با عناوین طرح نظارتی ویژه نوروز، طرح نظارتی ماه ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان و طرح نظارتی بازگشایی مدارس در سطح استان برگزار شد.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری این طرح‌ها تنظیم بازار، رصد و پایش مستمر بازار بود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: با برقراری هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی این نمایشگاه‌ها که کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را عرضه می‌کردند، با موفقیت برگزار شد.

کبیری تصریح کرد: در برگزاری این نمایشگاه‌ها سعی شده بود از واحدهای تولیدی استان به ویژه واحدهایی که کالاهای اساسی مردم را تولید می‌کنند دعوت به عمل آید.

وی با اشاره به بحث پایش بازار و کنترل قیمت‌ها عنوان کرد: برای پایش و رصد بهتر بازار و همچنین کنترل قیمت‌ها هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی استان صورت گرفت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: یکی از اقداماتی که در راستای کنترل و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در سطح استان صورت گرفت، راه‌اندازی شعبه ویژه سیار برای رسیدگی به شکایات مردمی بود.

کبیری با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر کار گروه مبارزه با کالای قاچاق استان است، ابراز کرد:‌ با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با کالای قاچاق و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در سطح استان قزوین این سازمان اقدامات لازم در خصوص مبارزه با پدیده شوم قاچاق را پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که بر اساس برنامه ابلاغی در سطح عرضه کالا مطرح می‌شود، جلوگیری و مبارزه با لوازم بهداشتی و آرایشی تقلبی و قاچاق است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت می‌گیرد.

شناسایی 3238 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در قزوین

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه قزوین یکی از استان‌های پرمصرف لوازم آرایشی و بهداشتی است، تصریح کرد: با بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی استان قزوین کالاهای آرایشی و بهداشتی تقلبی جمع‌آوری شد.

کبیری ادامه داد: این لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی آثار مخرب مالی و جانی به همراه داشت به طوری که در برخی از موارد بروز مشکلات پوستی ناشی از مصرف این محصولات تقلبی گزارش شده بود.

وی اضافه کرد: در هشت ماه نخست سال جاری سه هزار و 238 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در سطح استان شناسایی شده که با تشکیل 45 پرونده در حال بررسی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به عمده تخلفات صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی این استان گفت: عمده تخلفات صورت گرفته در هشت ماهه نخست سال جاری شامل گران‌فروشی، کم‌‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بود.

کبیری اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه سال جاری مبارزه و جمع‌آوری دخانیات و سیگار قاچاق از شرکت دخانیات منفک و به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محول شد.

این مسئول افزود:‌ با هماهنگی با این شرکت در دو ماه اخیر اقدامات خوبی در خصوص مبارزه با ورود کالاهای قاچاق صورت گرفته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های واحد رسیدگی به شکایات مردمی در سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گفت: یکی از مشکلات اساسی که در استان قزوین وجود دارد این است که مردم از فعالیت‌های این واحد اطلاعات کافی در اختیار ندارند.

کبیری ادامه داد: بنابر این از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند تا شهروندان ضمن اطلاع از فعالیت‌های این واحد به مشکلات حقوقی که در خصوص مصرف کالاها دارند، راحت‌‌تر پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با ارائه شماره تلفن 124 زمینه‌ای فراهم کرده که می‌تواند در احقاق حقوق شهروندان به عنوان مصرف‌کنندگان کالاهای عرضه شده در مراکز خرید به آنان کمک کند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: در برخی از موارد مشاهده می‌شود که شهروندان به دلیل روبرو شدن با کم‌فروشی، گران‌فروشی، عرضه کالای قاچاق در مراکز خرید برای طرح شکایت به دادگستری و یا دیگر دستگاه‌های مرتبط مراجعه می‌کنند.

کبیری عنوان کرد: رسیدگی به شکایات شهروندان از این طریق در برخی از موارد ماه‌ها طول می‌کشد و حتی ممکن است نتیجه مثبتی به دنبال نداشته باشد و این در حالی است که شهروندان در این موارد می‌توانند با شماره تلفن 124 تماس گرفته و طرح مشکل کنند.

این مسئول با بیان اینکه 305 پرونده در بحث قاچاق کالا در استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در بحث لوازم آرایشی و بهداشتی، تأسیسات پزشکی، چای، سیگار و لوازم خانگی 305 پرونده تخلف به ارزش دو میلیارد و 521 میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارائه شده است.

انتهای پیام/77010/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول