اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات کشور:

80 درصد مایحتاج کشور از طریق صادرات غیرنفتی تامین می‌شود

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات کشور گفت: با وجود شرایط سخت تحریم‌ها صادرکنندگان توانستند تحریم‌ها را دور بزنند و 80 درصد مایحتاج کشور را تامین کنند.

80 درصد مایحتاج کشور از طریق صادرات غیرنفتی تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عین‌الله محمدخانی‌ غیاثوند ظهر امروز در همایش تجلیل از صادر‌کنندگان برتر کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در این استان برای تجلیل از صادرکنندگان نمونه رغبتی نشان داده نشد، گفت: به اعتقاد ما کلیه صادرکنندگان در سال 91 با شرایط تحریم‌ها همه نمونه بودند.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات کشور در ادامه صادرات را مایه عزت و افتخار ملی دانست و گفت: صادرات باید به گونه‌ای باشد که در مجامع بین‌الملل افتخار آفرینی کند از این‌رو صادرات نیازمند سرمایه‌گذاری خوب، بازار مناسب و تولید با کیفیت و بسته‌بندی مناسب است.

غیاثوند با بیان این‌که در سال‌های گذشته سخت‌ترین و منسجم‌ترین تحریم‌ها علیه ایران رخ داد، گفت: 80 درصد مایحتاج کشور از طریق صادرات غیرنفتی در سال 91 محقق شد که در آن سال سخت‌ترین شرایط به وجود آمد و شدت تحریم‌ها را نمی‌توانستیم نادیده بگیریم.

این مسئول کشوری اذعان کرد: صادرکنندگان ایران اسلامی تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و تحریم‌ها را دور زدند و نسبت به توسعه و رونق صادرات در کشور همت مضاعفی در شرایط سخت و حساس تحریم‌ها صورت گرفت.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی گفت: سال جدید به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده که حماسه سیاسی آن تحقق یافت و حماسه اقتصادی آن با ایجاد شرایط و فرصت‌های مناسب و تدبیر دولت تدبیر و امید محدودیت‌ها کمتر می‌شود.

غیاثوند در ادامه بیان داشت: خوشبختانه با رویکرد جدید دولت تدبیر و امید به نقطه تعادل خوبی در بازار ارز رسیدیم و از آشفتگی بازار ارز کاسته شد که امیدواریم به نقطه مطلوب و بهتری برسد.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیر نفتی به وجود دستورالعمل‌های دست و پاگیر در صدور کارت‌های صادراتی تولیدکنندگان و صادرکنندگان اشاره و اذعان کرد: به مرور زمان این قوانین و دستورالعمل‌ها برطرف و جمع‌ می‌شود.

این مسئول کشوری در ادامه توسعه حمل و نقل ریلی را از برنامه‌های در دستور کار عنوان کرد و گفت: امنیت سرمایه‌گذاری مهمترین بخش صادرات است و قرار گرفتن بخش خصوصی در محور توسعه اقتصادی بسیار مهم بوده و از بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رود با عزمی راسخ وارد این عرصه شود.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات کشور تعیین نقدینگی و سرمایه در گردش را از مشکلات پیش‌روی صادرات عنوان کرد و گفت: دولت جدید سعی در برطرف کردن مشکل و افزایش توسعه صادرات را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول