اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی خبر داد

آغاز کشت پاییزه در 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهمئی

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی از آغاز کشت پاییزه در 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

آغاز کشت پاییزه در 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهمئی

عبدالله قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی، اظهار کرد: کشت پاییزه با نزول رحمت الهی در 16 هزار هکتار از اراضی شهرستان بهمئی شروع شده و همچنان ادامه دارد.

 رئیس جهاد کشاورزی بهمئی گفت: 146 دستگاه تراکتور کار کشت محصولات جو و گندم را در این شهرستان انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که 400 تن کود فسفات و اوره خریداری شده است، تصریح کرد: قیمت هر کیسه کود سفید 350 هزار ریال، سولفات فسفات تولید داخل 260 هزار و تولید خارج 500 هزار ریال است.

قیصری از خریداری 40 تن بذر اصلاح شده خبر داد و گفت: بذر اصلاح شده به قیمت هر کیلو 11 هزار ریال بین کشاورزان توزیع می‌شود. 

این مسئول افزود: با توجه به جایگاه این شهرستان در بخش کشاورزی و انجام اقدامات اساسی در راستای پیشرفت بخش کشاورزی توسط مسئولان ضروری است.

قیصری عنوان کرد: بهمئی به عنوان قطب بزرگ کشاورزی در استان حائز اهمیت است و رشد و پیشرفت در این زمینه به تعامل و همکاری همه دستگاه‌های مربوطه بستگی دارد.

وی همچنین به خط آزمایشی تولید سبد محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با همکاری شهرک‌های صنعتی در این خط تولید 27 نفر از مهندسان کشاورزی، برق و صنعت مستقیم به کارگرفته شدند.

قیصری خاطرنشان کرد: در فازهای بعدی راه‌اندازی هفت خط دیگر و احداث مجتمع تولیدی اورگانیک تولید کودهای عالی ورمی کمپوست در این مجتمع به بهره‌برداری خواهد رسید و اشتغال‌زایی برای 200 نفر فراهم خواهد شد. رئیس جهاد کشاورزی بهمئی گفت: این مجتمع در پنج هکتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/82014/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول