اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد در صادرات جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان جایگاه اصلی صادرات را پیدا نکرده که سعی بر این است با برنامه‌ریزی صحیح توسعه صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.

کهگیلویه و بویراحمد در صادرات جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه سال 91 کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات کشور، استاندار استان، معاونین برنامه‌ریزی و عمرانی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از صادرکنندگان برتر در سالن آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد.

داریوش دیودیده در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم‌الحرام و خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه و صادرکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی اظهار کرد: روز ملی صادرات 29 مهر ماه هر سال با انتخاب صادرکنندگان برتر برگزار می‌شود که در سال بنا به دلایلی که از مرکز بود در این روز میزبان صادرکنندگان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با ابراز امیدواری از برگزاری همایش روز ملی صادرات در استان اذعان کرد: امیدواریم جلسه امروز که با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود مایه خیر و برکت در حوزه صنعت و معدن استان شود و اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

وی در ادامه به ظرفیت بالای صادرات غیرنفتی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه و مناسب در زمینه تولید صادرات غیرنفتی و تجارت را دارد که تاکنون به نتیجه‌ای که بتوان استفاده لازم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه دریافت کرد حاصل نشده است.

دیودیده با تاکید بر این‌که اقتصادی که می‌خواهد پویا باشد باید صادرات داشته باشد و جایگاه خاص و مناسبی در سطح ملی و بین‌المللی پیدا کند، گفت: کهگیلویه و بویراحمد جایگاه اصلی صادرات را پیدا نکرده که سعی بر این است با برنامه‌ریزی صحیح توسعه صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: توسعه صادرات و اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد از دغدغه‌های استاندار استان است و تاکنون در زمان تصدی وی که تنها دو ماه از آن گذشته برنامه‌های خوبی از جمله برگزاری دو جلسه بخش خصوصی با دولت را برگزار که اقدامات و اهداف خوبی را در دستور کار دارند.

دیودیده تشکیل تشکل‌های مردمی را از راه‌های تاثیرگذار در توسعه صادرات عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عمده محصولات صادراتی استان را پودر عصاره شیرین بیان، گریس، سیمان و دوغ عنوان کرد و گفت: سیمان عمده محصول صادرکننده بوده که محصولات استان به کشورهای آلمان، عراق و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که صادرات سیمان کهگیلویه و بویراحمد 18 برابر افزایش یافته است، گفت: کارخانه سیمان مارگون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، سیمان سپو با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 100 تن با 30 درصد پیشرفت و آجر نما سازان مروارید دهدشت با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

دیودیده تعداد طرح‌های در دست اجرا در کهگیلویه و بویراحمد را 576 طرح عنوان کرد و گفت: با طرح‌های در دست اقدام پیش‌بینی می‌شود 19 هزار فرصت شغلی اجرا شود که از این طرح‌ها 28 طرح بزرگ از لحاظ سرمایه‌گذاری و شغلی جایگاه ویژه‌ای دارند که این طرح‌ها از پیشرفت 30 درصد تا 80 درصد نیز دارند.

انتهای پیام/82011/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول