اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجمالی/حجت‌الاسلام مصلحی:

خدامحوری نخستین شاخص شهدا است

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به ویژگی‌های شهدا گفت: خدامحوری نخستین شاخص شهدا است.

خدامحوری نخستین شاخص شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام حیدرعلی مصلحی جمعه شب در یادواره جمعی از شهدا شهرری با عنوان «از خاک تا افلاک» که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا در مسجد حجت‌بن‌الحسن (عج) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) از خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم‌السلام خواست تا در مسیر امامت و ولایت باقی بمانیم و گفت: امیدواریم به لطف خدا حوادث روزگار و دگرگونی‌ها تحولی در ما به وجود نیاورد و در این مسیر باقی مانده و پایان عمرمان را نیز در این مسیر قرار دهد.

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اینکه شهدا بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند، اظهار داشت: شهدا در مدیریت کشور دست دارند و شهدا در تربیت و پرورش فرزندان خودشان، مدیریت خانواده معظم‌شان و ... نقش مدیریتی دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نوع مدیریت شهدا را در فتنه‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم و اگر مسئولی غفلتی در کاری داشته شهیدان والامقام بعضاً با هدایت پدر و مادرشان آن فرد را آگاه می‌کنند.

مصلحی با اشاره به آیه صریح قرآن مبنی بر زنده بودن شهدا تاکید کرد: نباید فکر کرد که شهدا مرده‌اند بلکه زنده بودن و زندگی آن‌ها خاص است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به خاطره یک فرزند شهید در ارتباط با حاضر و ناظر بودن شهدا عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان نماز ظهر و عصر را با حضور پرشور مردم خداجوی ایران اسلامی اقامه می‌کنند و شب‌های ماه مبارک در ضیافت افطاری میزبان خانواده معظم شهدا هستند و پس از آن خانواده‌های معظم شهدا با رهبر فرزانه انقلاب دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که یک عده بحث اصلاحات را مطرح می‌کردند و به اصطلاح رهبر معظم انقلاب «اصلاحات غربی» را در جامعه ترویج می‌کردند، یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان یک همسر شهید و دختر شهیدی با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و این فرزند شهید که سخنان این افراد در وی اثری کرده بود به حضرت آقا می‌گوید «من نمی‌خواستم امشب در این مراسم شرکت کنم ولی به اصرار مادرم در این مراسم حضور یافتم» رهبر معظم انقلاب نیز با آرامی خطاب به همسر شهید فرمودند «نمی‌خواستند در این مراسم شرکت کنند اصرار نمی‌کردید» و این دیدارها آن شب به پایان رسید. ظهر فردای آن روز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در قسمت خواهران خواهری صفوف را با هیجان یکی پس از دیگری عبور می‌کرد که این حرکت با سرعت و عبور از صفوف به هم پیوسته سبب ایجاد صدایی در قسمت نمازگزاران خواهر شد، مقام معظم رهبری جویای این صدا می‌شوند که به ایشان اطلاع می‌دهند خواهری می‌خواهد با شما دیدار کند که رهبر انقلاب می‌فرمایند اجازه دهید جلو بیاید.

مصلحی افزود: رهبر معظم انقلاب مشاهده می‌کنند این خانم همان دختر شهیدی است که شب گذشته با ایشان دیدار کردند و این جملات را گفته بود است، دختر شهید پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب به ایشان عرضه می‌دارد «پس از دیدار با شما پدرم به خوابم آمد و گفت چرا با ولی‌فقیه این‌گونه عمل کردی؟» و بنده امروز آمده‌ام از شما عذرخواهی کنم.

مصلحی با تاکید بر اینکه مسیر انقلابی که با خون شهدا آبیاری شده است متوقف نمی‌شود، عنوان کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که فردای قیامت باید در برابر شهدا جواب دهیم.

وزیر سابق اطلاعات بر ادامه دادن راه شهدا تاکید کرد و گفت: نخستین چیزی که در حرکت شهدا شاخص و اصل است مسئله خدامحوری آن‌ها است.

مشروح این خبر به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/2462/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول