اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد

هزینه 50 میلیارد ریالی برای بیماران خاص در مازندران / محاسبه دارو و ویزیت براساس قیمت گذشته

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه در سال 91 بیمه سلامت مازندران 90 میلیارد ریال برای بیماران خاص زیرپوشش هزینه کرد گفت: در شش ماه اول سال 92 نیز 50 میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه شد.

هزینه 50 میلیارد ریالی برای بیماران خاص در مازندران / محاسبه دارو و ویزیت براساس قیمت گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت مازندران، یحیی صالح‌طبری اظهار داشت: برای تمام افراد زیر پوشش بیمه سلامت مازندران کارت هوشمند صادر شده است.

وی افزود: این افراد شامل یک هزار و 868 بیمار تالاسمی، یک هزار و 591 دیالیزی، 536 بیمار پیوند کلیه، 172 نفر هموفیلی و 798 نفر بیمار ام اس هستند.  

صالح‌طبری به حمایت‌های بیمه‌ای بیماران خاص استان اشاره کرد و گفت: از 7 هزار و 982 بیمار خاص استان، 4 هزار و 965 نفر معادل 62 درصد بیماران خاص استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه با صدور کارت هوشمند برنامه درستی از مقدار مورد نیاز دارو و مصرف بیماران خاص به دست می‌آید، گفت: در حال حاضر حمایت‌های بیمه‌ای از بیماران خاص افزایش یافته و با توجه به اینکه در 10 ماه گذشته قیمت 144 قلم دارو ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج و برخی از تجهیزات درمانی افزایش یافت، با توافق وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر نظیر بیمه سلامت و تأمین اجتماعی، داروها و ویزیت برای بیماران خاص براساس قیمت سال 91 محاسبه می‌شود.

وی از کارت هوشمند بیماران خاص به عنوان کارت جیره دارویی با مزیت‌های مختلف یاد کرد و اضافه کرد: عدم مراجعه بیمار برای تأیید دارو به ادارات بیمه، تأیید نسخه در داروخانه‌ها و تعیین مقدار مورد نیاز و مصرف درست دارو از مزیت‌های کارت هوشمند بیماران خاص است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال 91 بیمه سلامت مازندران 90 میلیارد ریال برای بیماران خاص زیر پوشش هزینه کرد، اذعان داشت: در شش ماه اول سال 92 نیز 50 میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه شد.

صالح‌طبری به حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از بیماران صعب‌العلاج از جمله شیمی درمانی اشاره کرد و گفت: فرانشیز یا سهم بیمار شیمی درمانی بیماران سرطانی از سهمیه 30 درصد به 10درصد کاهش یافت و تعدادی از داروهایی که تاکنون در تعهد بیمه نبوده و هزینه‌های بالایی نیز دارند با فرانشیز 50 درصد زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفت.

انتهای پیام/2296/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول