اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سلامت خبر داد

بررسی طرح بیمه درمانی مشترک بین کشورهای اسلامی

رئیس انجمن سلامت گفت: بررسی طرح بیمه مشترک میان کشورهای اسلامی یکی از اهداف برگزاری کنگره سلامت است.

بررسی طرح بیمه درمانی مشترک بین کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید عبدالحسینی ظهر امروز در نشست خبری چهارمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که در محل بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین کنگره سلامت در جهان اسلام بیشتر بر روی محور گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی است و در روزهای چهارم و پنجم آذرماه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره با محور گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی طی تفاهمنامه‌ای که در حال حاضر در دست انجام است به مواردی مانند اعتباربخشی بیمارستان‌ها در کشورهای اسلامی که مبحث بسیار مهمی است توجه داشته و اینکه انتقال بیمار به کشورهای اسلامی باشد و بیماران نیاز به انتقال به کشورهای اروپایی یا غیراسلامی نداشته باشند.

عبدالحسینی افزود: مورد دیگر قابل توجه مقوله بیمه بین کشورهای اسلامی بوده و یکی از مهم‌ترین مشکلات گردشگران سلامت بحث هزینه است.

رئیس برگزاری کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و بیمارستان رضوی با اشاره به اینکه از بالغ بر 50 کشور اسلامی دعوت به عمل آمده است، افزود: تاکنون بیشتر این کشورها و مسئولان درمانی آنان در بخش گردشگری برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: کشورهایی مانند ترکیه، کویت، عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و تاجیکستان علاقمند به حضور در این کنگره هستند.

عبدالحسینی افزود: در طرح بیمه مشترک بین کشورهای اسلامی اگر بتوانیم این نوع بیمه را بین کشورهای اسلامی برقرار کنیم براساس آن کشورها متعهد به پرداخت هزینه‌ها به جای بیمار می‌شوند و این امر باعث می‌شود بیمار با راحتی خیال بیشتری برای درمان به ایران بیاید.

رئیس بیمارستان رضوی افزود: مهم‌ترین دستاورد کنگره‌های قبلی در ایران شناساندن توانایی‌های ایران در ارائه خدمات درمانی به جهان اسلام و جهان بوده که بالاترین سطح درمان را در سطح جهان و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی داشته است.

وی اضافه کرد: هزینه کمتر و درمان با فرهنگ اسلامی بستر ارائه خدمات درمانی و گردشگری سلامت منبع درآمد خوبی برای کشور است چرا که طبق آمار در سال 2012 نسبت به سال 2011 میزان گردشگری که به ایران آمده دو برابر شده است.

عبدالحسینی در پایان از اهداف برگزاری چهارمین کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی را جلوگیری از انتقال بیمارانی که از طریق دلال‌ها به بیمارستان‌های غیراستاندارد معرفی می‌شوند عنوان کرد و گفت: هزینه‌های زیادی از این بیماران گرفته می‌شود و درمان خوبی هم صورت نمی‌گیرد که به اسم جمهوری اسلامی ایران تمام می‌شود لذا ما سعی داریم بتوانیم در این رابطه ارتباط بین کشورها را داشته باشیم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول