اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دولت در انتخاب استاندار کردستان دچار وسواس شده است

علوی: انتخاب استاندار بومی اثبات وعده روحانی به کردهاست

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: رئیس‎جمهور یازدهم در ایام تبلیغات انتخاباتی وعده کردند که یک فرد بومی را برای استانداری کردستان انتخاب می‌کنند.

علوی: انتخاب استاندار بومی اثبات وعده روحانی به کردهاست

سیداحسن علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دولت در انتخاب استاندار کردستان به وسواس رسیده است و ما امیدواریم که تا پایان هفته جاری به وضعیت موجود پایان داده شود.

وی اضافه کرد: گزینه‌های انتخابی برای پست استانداری کردستان هر روز بیشتر می‌شود چراکه دلسوزان استان افزایش می‌یابند و همواره به دنبال زمینه‌ای برای رسیدن به جایگاه استانداری هستند.

علوی خاطرنشان کرد: آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی در سنندج به مردم وعده دادند که از نیروهای بومی برای مدیریت استان استفاده می‌کند و اکنون با انتخاب یک فرد بومی برای استانداری می‌تواند به وعده خود جامه عمل بپوشاند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس‎جمهور با انتخاب فرد بومی زمینه‌ و گزینه‌ای دیگر برای اثبات تعهد مردم کردستان در وابستگی به نظام اسلامی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که قرار است نیرویی خارج از استان برای سکانداری کردستان انتخاب شود باید شرایط لازم برای این پست را داشته باشد چراکه ما به عنوان نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی فردی که به عنوان استاندار انتخاب می‌شود اگر نیرویی همتراز با وی در استان باشد، قبول نداریم.

علوی گفت: در این صورت باید اولویت با نیروی بومی باشد چراکه هم از نظر امنیت و هم از نظر هزینه، گزینه بومی به صلاح خواهد بود.

وی در ادامه تنش بین نمایندگان مجلس در مسیر انتخاب گزینه‌ای برای استانداری کردستان را رد کرد و گفت: ما در این زمینه هیچ مشکلی نداریم اما مشکل بنده با افرادی است که تک‌روی کرده و با کسانی که شایستگی استانداری کردستان را ندارند، صحبت می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی این عمل یک نماینده مجلس را زننده و به دور از جایگاه وکالت مردم دانست و گفت: کسی که قرار است مدیریت اجرایی کردستان را عهده‌دار شود باید برنامه‌های خود را به نماینده ارائه دهد.

علوی در پایان گفت: ما نماینده و وکیل مردم هستیم و قطعاً منافع آنان را دنبال می‌کنیم و به مردم هم این اطمینان را خواهیم داد که در راستای منافع آنان کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/79001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول