اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حمله نیروهای امنیتی به تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین در شهرهای مصر

طرفداران اخوان المسلمین در بیشتر شهرهای مصر امروز پس از نماز جمعه تظاهرات ضددولتی برپا کردند که به درگیری با نیروهای امنیتی و ارتش منجر شد.

حمله نیروهای امنیتی به تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین در شهرهای مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، طرفداران جماعت اخوان المسلمین پس از برپایی نماز جمعه امروز در مسجد الریان در منطقه المعادی قاهره در مقابل مسجد تجمع کرده و از آنجا تظاهرات خود را آغاز کردند.

تظاهرات کنندگان در محکومیت قانون ساماندهی تظاهرات و همچنین علیه فرماندهان ارتش و مقامات وزارت کشور شعار سر دادند.

در شهر نصر نیز طرفداران اخوان از مقابل مسجد السلام این شهر راهپیمایی خود را آغاز و در مقابل منزل احمد عبدالظاهر تجمع کرده و در حمایت از وی شعار سر دادند.

کمیته‌ فوتبال تیم «الاهلی» مصر، احمد عبدالظاهر، مهاجم معروفش، در بازی با «اورلاندو پیراتس» را به سبب نشان دادن نماد «رابعه» در بازی های لیگ قهرمانی آفریقا، از تیم اخراج کرد.

نیروهای امنیتی مصر همچنین با طرفداران جماعت اخوان المسلمین که از مقابل مسجد المحروسه در خیابان السودان قاهره تظاهرات کردند درگیر شد و به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کرد.

طرفداران گروه اخوان المسلمین مصر امروز در مقابل مسجد الاستقامه در استان الجیزه راهپیمایی کردند.

الیوم السابع از بروز درگیری میان نیروهای امنیتی مصر و تظاهرات کنندگان در خیابان الهرم در شهر الجیزه خبر داد.

طرفداران گروه اخوان المسلمین مصر همچنین در شرق اسکندریه برای درخواست آزادی دختران زندانی شده، راهپیمایی کردند.

روز چهارشنبه گذشته دادگاهی در اسکندریه چهارده زن را که اعلام شد اعضای اخوان المسلمین هستند به یازده سال زندان محکوم کرد. این افراد به شرکت در اعتراضات متهم هستند.

تظاهرات طرفداران اخوان در شهر السادات مصر نیز به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد تظاهرات کنندگان در پاسخ به شلیک گاز اشک آور از سوی پلیس به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.

نیروهای امنیتی و نظامیان ارتش مصر امروز در شهر سوئز نیز با تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین درگیر شده و به سوی آنها گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.

بر اساس گزارش الیوم السابع، پلیس شهر الفیوم نیز با تظاهرات طرفداران اخوان در این شهر به شدت برخورد و تظاهرات کنندگان را که پس از راهپیمایی در چندین خیابان خود را به مسجد المعلمین این شهر رسانده بودند با توسل به زور متفرق کردند.

وزیر کشور مصر نیز تاکید کرد نیروهای امنیتی این کشور با هرگونه قانون شکنی در تظاهرات به شدت برخورد می کنند.

سرلشکر محمد ابراهیم بر مقابله با هرگونه قانون شکنی و برخورد قاطعانه با هر تلاشی برای بستن راهها یا آسیب رساندن به مراکز عمومی یا ممانعت از تردد شهروندان یا ضربه زدن به منافع آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول