اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«علاء عبدالفتاح» فعال سیاسی مصری بازداشت شد

شب گذشته نیروهای امنیتی مصری با حمله به منزل «علاء عبدالفتاح» فعال سیاسی مصری و از رهبران انقلاب ۲۵ ژانویه علیه مبارک، وی را بازداشت کردند.

«علاء عبدالفتاح» فعال سیاسی مصری بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «علاء عبدالفتاح» فعال سیاسی و حقوق بشری مصری که یکی از چهره‌های اصلی اعتراضات سال 2011 که به انقلاب 25 ژانویه و سقوط «حسنی مبارک» منجر شد، تبدیل شده بود شب گذشته با حمله نیروهای امنیتی به منزل شخصی اش بازداشت شد.

همسر وی «منال حسن» که فعال و وبلاگ نویس است تأکید کرد که بیش از 30 نیروی امنیتی و تعدادی نیروهای ویژه به منزل آنها حمله کرده و وی را نیز مورد شتم و ضرب قرار داده‌‌‌اند.

دادستانی مصر پیشتر حکم بازداشت «احمد ماهر» موسس جریان «جوانان 6 آوریل» و علاء عبدالفتاح را به دلیل مخالفت با قانون ساماندهی تظاهرات و شرکت در تجمع در برابر مجلس شورا صادر کرده بود.

یک منبع آگاه در وزارت کشور مصر اعلام کرد که این وزارت خانه تلاش‌های خود را برای بازداشت ماهر نیز دو چندان کرده است.پیشتر گفته شده بود که ماهر ممکن است شنبه محاکمه شود.

بر اساس قانون «ساماندهی تظاهرات» ، هرگونه تجمع اعتراضی در مکان‌های مذهبی و عمومی، و تظاهرات در برابر نهاد‌ها و موسسات دولتی، سازمان‌های امنیتی و نظامی ممنوع اعلام شده و در صورت اقدام به تظاهرات، معترضان به عنوان متخلف محکوم به حبس و پرداخت دستکم 100 تا 300 هزار جنیه مصری جریمه نقدی خواهند شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول